ZDROWA ŻYWNOŚĆ – NIE DLA KAŻDEGO…

Produkty, które zamiast pomagać - szkodzą...

środa, 31 Październik 2018

Poznaj pozornie niewinne pokarmy, które w indywidualnych przypadkach, mogą być szkodliwe dla zdrowia i zniweczą twoje wysiłki w trakcie procesu odchudzania...

Odżywiasz się mądrze, ale twoja zdrowa dieta nie sprawia, że czujesz się lżejsza i niestety nie tryskasz energią? Mamy odpowiedź dla Ciebie.
Jeśli nie uzyskujesz rezultatów, których oczekujesz, najprawdopodobniej serwujesz swojemu ciału niewłaściwe produkty. Każdy jest inny i dieta, która działa na kogoś, wcale nie musi tak samo dobrze działać dla Ciebie. Jeśli więc cierpisz na bóle stawów, czujesz się słaba lub po prostu wydaje ci się, że nie jesteś w stanie zejść o te kilka kilogramów niżej, sprawdź produkty, które mogą stać na przeszkodzie do uzyskania przez Ciebie wymarzonej figury…


Warzywa psiankowate… Chociaż może to być dla Ciebie szok, zajadanie się samymi warzywami nie zawsze jest kluczem do uzyskania zdrowego ciała. Oczywiście warzywa są dobre, lecz co ciekawe, niektóre rodzaje okazują się nasilać objawy schorzeń takich jak zapalenie kości, stawów czy osteoporozy. Warzywa z rodziny psiankowatych, czyli bakłażany, papryka i pomidory (szczególnie te zielone i niedojrzałe), zawierają związek o nazwie kwas szczawiowy, który hamuje wchłanianie wapnia – ważnego minerału dla zdrowych kości. Warzywa psiankowate są bogate w alkaloidy o nazwie solaniny, które, gdy spożywane są w większych ilościach, wywołują zapalenie. Jeśli cierpisz na ból stawów, spróbuj wyeliminować je ze swojej diety na dwa tygodnie, by sprawdzić, czy zauważysz różnicę.
Zamiast tego wybierz: Warzywa z rodziny kapustnych, jak np. pełne wapnia brokuły. Używaj też kurkumy, która zawiera mnóstwo przeciwzapalnego składnika o nazwie kurkumina, a do zup i świeżych soków dodawaj imbiru, który pełen jest gingeroli, pomagających obniżyć bóle stawów.


Grejpfrut… Myślisz, że wypijając kilka szklanek soku grejpfrutowego dziennie robisz przysługę swojemu zdrowiu? Wiele leków na receptę, przede wszystkim obniżających poziom cholesterolu, w połączeniu z grejpfrutem, może mieć zupełne inne działanie, niż przewidziane. Liczne badania potwierdzają, że grejpfruty oddziałują na co najmniej 43 rodzaje leków na receptę i już 200ml soku z grejpfruta wystarczy by wywołać działania niepożądane, w tym problemy z sercem i nerkami u pacjentów przyjmujących dane farmaceutyki.
Zamiast tego wybierz: Jeśli przyjmujesz jakikolwiek lek na receptę, zawsze czytaj etykiety i rezygnuj z grejpfrutów, gdy jest to zalecane. Zdecyduj się na koktajle na bazie warzyw, zamiast kupowanych, gotowych soków, by zminimalizować ryzyko interakcji. Koktajle zawierają również wolno uwalniany błonnik, który tracony jest podczas produkcji soku. Spróbuj kombinacji np. z marchwi, imbiru i pomarańczy, pamiętając, by w koktajlu znalazło się 70% warzyw i 30% owoców.