TŁUSZCZYK NA BRZUCHU…PART1

10 sposobów na pozbycie się tłuszczyku na brzuchu...

wtorek, 1 Maj 2018

Trochę dodatkowej podściółki na tyłku i udach może ujść nam na sucho, ale tłuszcz na brzuchu nie jest już tak dobry. Więc jeśli chcesz się go pozbyć w nanosekundę, nadszedł czas, by wreszcie zabrać się do roboty. A poza liczeniem kalorii i dokonywaniem zdrowych wyborów w kwestii jedzenia, najlepszym sposobem na wyszczuplenie talii jest zastosowanie 10 poniższych sposobów na pozbywanie się tłuszczyku z brzucha oraz rozpoczęcie siedmiodniowej diety opartej na przesłankach popartych naukowo...

WYBIERAJ ŻYWNOŚĆ MNIEJ PRZETWORZONĄ…Wszystkie produkty żywnościowe są przetworzone. Zwykłe pokrojenie marchewki albo ugotowanie brokułów na parze oznacza, że jedzenie zostało „przetworzone”. Gotowanie, umieszczanie w puszcze, mrożenie, krojenie i szatkowanie to metody „przetwarzania“ jedzenia. I mimo, że przetwarzanie samo w sobie nie jest złe, a w niektórych przypadkach tak naprawdę pomaga zachować wartości odżywcze, a nawet je poprawić, mniej przetworzony pokarm jest lepszy dla Ciebie.
W nowych badaniach w układzie naprzemiennym sprawdzającym reakcję termogeniczną (kalorie spalane podczas trawienia) po posiłku składającym się z pełnowartościowego jedzenia oraz po posiłku zawierającym przetworzoną żywność, naukowcy zmierzyli subiektywną ocenę uczucia sytości oraz kalorii spalanych po posiłku przez 5-6 godzin, po tym jak 17 kobiet i mężczyzn spożyło jeden z dwóch posiłków o jednakowej kaloryczności – jeden posiłek składający się z pełnowartościowej, a drugi z przetworzonej żywności. Posiłek zawierający żywność pełnowartościową składał się z sera cheddar i kawałka pełnoziarnistego chleba, natomiast przetworzony posiłek zawierał przetworzony ser na kromce białego chleba. Obydwa posiłki cechowały się jednakową kalorycznością oraz zawartością białek, węglowodanów i tłuszczu. Każda osoba biorąca udział w badaniu spożyła pełnowartościowy i przetworzony posiłek, ale nie za jednym razem. Chociaż nie było różnicy w uczuciu sytości po obydwóch posiłkach, znacznie więcej kalorii spalono po posiłku pełnowartościowym (137 ± 14,1 kalorii) w porównaniu do posiłku składającego się z żywności przetworzonej (73.1 ± 10,2 kalorii). To badanie pokazuje, że nasze ciała mogą zużywać więcej energii w formie kalorii podczas trawienia mniej przetworzonej żywności w porównaniu z żywnością wysoko-przetworzoną.

WAŻ MNIEJ…Białka są niezbędne w procesie budowania i utrzymywania tkanki mięśniowej. Jednak nie są to jedyne funkcje spełniane przez białka. Wywierają one również podwójny atak na tkankę tłuszczową, zwiększając uczucie sytości po posiłku i podkręcając ilość kalorii spalanych w procesie trawienia. Ale nie wszystkie białka są tworzone w ten sam sposób.
W badaniach porównujących wpływ posiłków składających się z różnych rodzajów białek— kazeiny, soi i serwatki— naukowcy odkryli, że chociaż serwatka zwiększa ilość kalorii spalanych po posiłku (termogeneza wywołana dietą) znacznie bardziej niż kazeina i soja, a także wszystkie trzy spowalniały wzrost poziomu cukru we krwi po posiłku, kazeina i soja dokonywały tego przy wydzielaniu się niewielkiej ilości insuliny. Insulina to hormon lipogenowy, który wspiera odkładanie się tłuszczu w tkance tłuszczowej i wstrzymuje jego rozpad. Jak to jest możliwe? Kazeina to białko o szybkim działaniu, a białko sojowe działa ze średnią prędkością, dlatego obydwa te rodzaje białek spowalniają proces opróżniania żołądka, co opóźnia wzrost poziomu cukru we krwi z jedzenia.