SZEŚCIOPAK I DIETA…

Co właściwie można jeść?

piątek, 7 Kwiecień 2017

Cukry, nasycone tłuszcze, czerwone mięso, ser i mleko... Czy wszystkie te produkty utrudniają ci osiągnięcie celu jakim jest sześciopak? Dowiedz się, co powinieneś jeść...

Słuchaj! Jeśli chcesz być szczupły i sprawić, by mięśnie brzucha się pokazały, musisz zmniejszyć ilość spożywanego cukru lub całkowicie wyeliminować go z diety. Jeśli w twojej diecie obecny jest cukier, hamuje on zdolność twojego organizmu do uwalniana zgromadzonego tłuszczu.
Pewnie pamiętasz, że ciało może zużyć jedynie 3-6 gram prostych węglowodanów na raz. To ilość równa jednej łyżce cukru. Cukier znajduje się we wszyskich produktach mlecznych (laktoza), owocach (fruktoza), słodyczach (cukier przetworzony), również w alkoholu.
Cała ciężka praca, którą wykonujesz na siłowni nie będzie widoczna dopóki nie wyeliminujesz cukru. Jeśli czujesz się na bieżni jak chomik w kołowrotku i masz już dość wykonywania niezliczonej ilości brzuszków, bez osiągania większych rezultatów, nadszedł czas by zwrócić większą uwagę na dietę. Od razu po przeczytaniu tego artykułu udaj się do kuchni, by poszukać przyczyny opóźniania twoich postępów.

Otwórz lodówkę, szafki i zacznij czytać etykiety na produktach. Co znalazłeś? Większość płatków uważamy za zdrowe, a wcale tak nie jest – mają dużą zawartość cukru i są przetworzone. Mleko i jogurty również nie są bez winy.
Czy pijesz sok do śniadania? Ile gram cukru ten sok zawiera w jednej porcji? Pamiętaj, że twoje ciało może zużyć jednorazowo zaledwie 3-6 gram cukru. Spożywanie nadmiernej ilości węglowodanów prostych powoduje tycie. Spożywanie dużych ilości cukru powiązane jest z cukrzycą.
By naprawdę to zrozumieć, weźmy na przykład 250ml czystego, beztłuszczowego jogurtu greckiego. Zawiera koło 9 gram cukru. Dodaj szklankę jagód, a zjesz ponad 21 gram cukru za jednym razem, więc 15 gram cukru odłoży się w postaci tłuszczu.
Jeśli twoim celem jest szczupła sylwetka, musisz zmniejszyć ilość spożywanego cukru lub wyeliminować go z diety. Jedynym wyjątkiem jest odżywianie po treningu.
Po energicznych ćwiczeniach, twoje ciało jest jak gąbka i nastawione jest na przyswajanie węglowodanów prostych. Zapasy glikogenu są uszczuplone i musisz je szybko uzupełnić. To jest właśnie okazja, kiedy możesz cieszyć się węglowodanami prostymi, które nie odłożą się w postaci tłuszczu.