PREBIOTYKI VERSUS PROBIOTYKI…

Dlaczego prebiotyki są tak samo ważne dla zdrowia jak probiotyki?

wtorek, 9 Październik 2018

Często słyszę pytanie, jaka jest różnica między prebiotykami, a probiotykami. Nazwy brzmią bardzo podobnie i ciężko wywnioskować, czym dokładnie są. W rzeczywistości to dwie inne rzeczy, choć różnica między nimi jest interesująca. Zrozumienie różnicy może pomóc podjąć istotne kroki w celu poprawy zdrowia i zwiększenia swojej energii. Wpłynie to również na poprawę nastroju, usprawni umysł i pomoże zrzucić nadmiar kilogramów, których chcecie się pozbyć.

Probiotyki i prebiotyki wspomagają mikroflorę…Probiotyki i prebiotyki są ważne, ponieważ wspierają mikroflorę organizmu, wspólnotę milionów bakterii, które żyją w nas. Gdy przyjazne bakterie dominują, tryskamy zdrowiem. Waga utrzymuje się na prawidłowym poziomie, czujemy się pełni energii, optymistyczni i lekko. Układ odpornościowy jest w fantastycznej formie i szybko zwalcza infekcje i choroby.
Natomiast gdy w mikrobiomie dominują nieprzyjazne bakterie pozostajemy z nimi sami. Można wtedy zauważyć przyrost masy ciała, a jego nadmiar wydaje się niemożliwy do zrzucenia. Mamy ochotę na cukier i jesteśmy narażeni na infekcje drożdżaków, nie wspominając o przeziębieniach, grypie, trądziku i wielu innych objawach. Doskwiera nam przewlekłe zmęczenie. Niejednokrotnie pojawia się lęk i depresja. Niekorzystne dla nas bakterie, które niszczą naszą mikroflorę podkopują nasze zdrowie i dobre samopoczucie.
Jak wyeliminować szkodliwe bakterie, które nie pozwalają Wam schudnąć? Bierzcie probiotyki, by dodawać miliony pożytecznych bakterii do mikrobiomu i prebiotyki, które odżywiają przyjazna mikroflorę zasiedlającą Wasze jelita.

Probiotyki regenerują przyjazne bakterie…Probiotyki możecie znaleźć w kapsułkach, proszkach lub w pokarmach zawierających żywe kultury bakterii. Kapsułki i proszki możecie zakupić w aptekach i sklepach ze zdrową żywnością. Żywe kultury bakterii znajdują się w takich produktach jak jogurt, kefir, kombucha (sfermentowana słodzona herbata), kapusta kiszona i inne kiszonki. Jeśli zdecydujecie się na probiotyki pod postacią kapsułek, proszków i innych, pamiętajcie, aby stosować je zgodnie z zaleceniami. Oprócz tego zwróćcie uwagę na następujące informacje o danym probiotyku:

  • Powinien zawierać te gatunki bakterii Lactobacillus: L. casei, L. acidophilous, L. rhamnosus, L. plantarum.
  • Powinien zawierać różne gatunki bakterii Bifidobacterium.
  • Dobrze, jeśli dodatkowo zawiera Lactobacillus reuteri.
  • Powinien zawierać 50-200 mld bacterii, im więcej, tym lepiej.

Prebiotyki odżywają przyjazne bakterie…Prebiotyki to substancje odżywcze przyjaznych bakterii, które pomagają im się namnażać. Probiotyki można porównać do zarybiania stawu z rybami. Przyjmowanie prebiotyków jest jak karmienie i wspieranie ryb, które już są w stawie.
Prebiotyki to składniki pokarmowe, takie jak białka, tłuszcze i węglowodany. Je również możecie kupić w aptekach w postaci kapsułek i proszków. Szukajcie specyfików zawierających inulinę, fruktooligosacharydy (FOS), mannanooligosacharydy (MOS), lakutlozę. Prebiotyki znajdują się także pokarmach. Duże ilości możecie znaleźć w:

  • Szparagach
  • Marchewce
  • Czosnku
  • Topinamburze
  • Porze
  • Okrze (Piżmianie jadalnym)
  • Cebuli
  • Rzodkiewkach
  • Pomidorach
  • Kurkumie
  • Cynamonie

Podsumowanie…Teraz już wiecie, ile mogą dla Was zrobić probiotyki i prebiotyki. Warto wykorzystać wiedzę w praktyce. Bierzcie kapsułkę lub spożywajcie pokarmy z pożytecznymi bakteriami codziennie. Zjadajcie produkty bogate w naturalne prebiotyki i cieszcie się poprawą ogólnego stanu zdrowia.