POKARMY BUDUJĄCE MIĘŚNIE

20 najlepszych produktów żywnościowych dla budowy mieśni...

wtorek, 10 Styczeń 2017

 

SŁODKIE ZIEMNIAKI… Węglowodany są niezbędną substancją odżywczą dla organizmu oraz pomagają w budowaniu dodatkowych mięśni. Słodkie ziemniaki są jedną z najsmaczniejszych i najłatwiejszych opcji na uzupełnienie zapasów energii oraz na dodanie paliwa mięśniom w procesie ich budowy. Dodatkowo, są pełne witamin i minerałów, dzięki czemu pomagają zachować normalny poziom cukru we krwi i dają uczucie sytości na dłużej.

DZIKI ŁOSOŚ… Dziki łosoś to wydajne źródło białek, które również zawiera mnóstwo kwasów tłuszczowych omega-3. Dzięki temu pomoże ci on w spełnieniu marzeń o beztłuszczowej masie mięśniowej. Na dodatek, badania pokazują, że może on przyspieszać metabolizm, co pomoże w szybszym osiągnięciu rezultatów.


BIAŁKO SERWATKI… Białko serwatki to szybko wchłaniany rodzaj białka, który najlepiej spożywać po treningu. Zawiera aminokwasy, które są niezbędne dla budowania i utrzymywania mięśni. Zaletą białka serwatkowego jest jego wysoka wartość biologiczna – czyli wydajność z jaką białko może być wchłaniane i wykorzystywane przez organizm do rozrostu tkanek.

BROKUŁ…Umieść brokuł i inne pełne błonnika warzywa (brokuł, szparagi, szpinak, pomidory, słodka kukurydza, papryka, cebula i por) na liście produktów, które koniecznie należy zjadać po treningu. Powinieneś jeść od pięciu do siedmiu porcji owoców i warzyw dziennie, ale nie znajdziesz lepszych źródeł witamin, minerałów i błonnika niż te wymienione powyżej. Ale uważaj. Jeśli rozgotujesz warzywa, zmniejszysz ilość zawartych w nich witamin i minerałów.

DZIKI RYŻ… Dziki ryż jest niedocenianym produktem żywnościowym wspomagającym budowę mięśni, który zawiera 3 gramy błonnika i 7 gram białka w jednej filiżance ugotowanego ryżu. To dobra alternatywa dla brązowego ryżu.

BIAŁY SER…Niektórzy mogą uważać go za deser, ale jest to jeden z najlepszych produktów budujących mięśnie, jaki znajdziesz. Tylko jedna filiżanka białego sera może zawierać 28 gram białka. A jeśli przekąska zostanie zrobiona z połączenia wolno i szybko trawionych białek, powstrzymasz głód na długo.

MLEKO CZEKOLADOWE…Wydaje się to zbyt dobre, by było prawdziwe, ale mleko czekoladowe może pomóc budować więcej mięśni. W badaniach opublikowanych w "The International Journal of Sports Nutrition and Exercise Metabolism", mleko czekoladowe było tak samo efektywne jak napoje sportowe w zwiększaniu nakładu ćwiczeń oraz opóźnianiu zmęczenia.

CHUDE CZERWONE MIĘSO…Nie musisz korzystać jedynie z wołowiny, jeśli chodzi o źródło białka z czerwonego mięsa. Dziczyzna to również źródła chudego białka, które są pełne witaminy B, żelaza, fosforu, selenu, cynku i miedzi.

SOCZEWICA I CIECIERZYCA…Kto powiedział, że musisz jeść mięso, by uzupełnić zapasy białek? Te wegetariańskie i przyjazne wegetarianom pokarmy zawierają białko potrzebne twoim mięśniom i nie powodują ogromnego dopływu węglowodanów, który wpływałby na poziom insuliny.

MIGDAŁY…Duże rzeczy mogą znajdować się w małych opakowaniach. Migdały są dobrym źródłem białka i tłuszczu, ale to witamina E w nich zawarta jest najbardziej korzystna dla mięśni. Ten potężny przeciwutleniacz zwalcza wolne rodniki i pomaga w szybszej regeneracji po treningach.