ODŻYWKI W SPORCIE

niedziela, 15 Kwiecień 2018

8. GAINERY
Osobom uprawiającym kulturystykę nazwa gainery jest bardzo dobrze znana.  Są to odżywki wspomagające budowę mięśni, o składzie węglowodanowo- białkowym, często zastępujące jeden z posiłków w ciągu dnia. Ich wartość odżywcza jest wystarczająco wysoka, by organizm otrzymał swoja dawkę energii i budulca dla mięśni. Producenci renomowanych marek suplementów diety dla kulturystów wzbogacają swoje preparaty w witaminy i minerały niezbędne dla sprawnego funkcjonowania, a także w inne substancje, przydatne podczas budowy masy mięśniowej, jak taurynę, kreatynę czy L- glutaminę. Dzięki tak bogatemu składowi gainery należą do najbardziej popularnych odżywek i najczęściej kupowanych przez osoby czynnie uprawiające kulturystykę.

 

8. CLA
CLA, czyli sprzężony kwas linolowy to  wielonienasycony kwas tłuszczowy , który jest niezbędny dla dostarczania tłuszczu do komórki , oraz transportuje glukozę do komórek i ułatwia jej wykorzystanie. Buduje mięśnie , a nie jest zamieniany w tkankę tłuszczową, dzięki temu ma działanie sprzyjające odchudzaniu. CLA to również atyoksydant , który wzmacnia układ odpornościowy. Jednocześnie przyspiesza metabolizm , a więc szybciej spalasz tłuszcz , który już masz. Naturalnie występuje w wołowinie , pełnotłustym nabiale , jajkach , lub w kapsułkach do 3,4 gram dziennie.


9. KOENZYM Q10
Suplement wspomagający moc , określany także nazwą UBICHION jest substancją witamino podobną odpowiedzialną za prawidłowy metabolizm każdej komórki, odpowiadając za 95% energii ciała ludzkiego. Utrzymuje w działaniu mitochondria , będące mikroskopijną siłownią komórek. Przy uczuciu gwałtownego spadku energii koenzym Q10 dostarczony do organizmu ułatwia komórkom mięśni przemianę tlenu zawartego we krwi w potrzebną nam energię. Naturalne źródła tego suplementu to wołowina , olej sojowy serce i wątroba kurczaka lub w pigułkach do 100 mg dziennie.

 

10. WITAMINA D
Naturalny robot w twoim organizmie , sprawia , że proces namnażania się komórek jest kontrolowany . Jej niedobór może prowadzić do osłabienia naczyń krwionośnych , czego wynikiem jest nadciśnienie i ryzyko chorób układu sercowo-naczyniowego. Człowiek potrafi sam wyprodukować odpowiednią ilość witaminy D dzięki słońcu , jeśli go brak warto jeść mleko , tran , makrele , łososia , żółtka jaj, lub w pigułkach do 10mg dziennie.

 

11. KWASY TŁUSZCZOWE OMEGA 3
Świetne dla osób mających problemy z refleksem i koncentracją.  Bardzo istotną cechą wykazaną przez badania jest to, że kwasy te spowalniają starzenie się komórek i pozwalają dłużej zachować młodość. Istnieją silne dowody naukowe, że spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 wiąże się z obniżeniem poziomu trójglicerydów we krwi i regularne przyjmowanie zmniejsza ryzyko wtórnych i pierwotnych zawałów serca. Naturalnie występują w rybach ; łosoś śledź , makrela , a także w mniej popularnym tranie. Można również kupić w pigułkach . Dzienna dawka około 450 mg.