NIE ULEGAJ POKUSIE…

5 ZDROWYCH PRZEKĄSEK DLA NOCNYCH ŁAKOMCZUCHÓW...

środa, 14 Listopad 2018

Nie jest łatwo usnąć z burczącym brzuchem, a jeszcze trudniej jest oprzeć się pokusie sięgnięcia po przekąski, gdy są w zasięgu wzroku. Oczywiście obalono mit, że jedzenie po 18 jest złe dla organizmu, ale ciągle warto ograniczyć napady głodu zdrowym jedzeniem. Na szczęście istnieje mnóstwo opcji, by zaspokoić wieczorne zachcianki nocnych łakomczuchów i dalej trzymać się zdrowej diety.

Lekka przekąska będzie najlepszym rozwiązaniem przed pójściem do łóżka. Objadając się przed snem ciało jest bardziej skłonne do gromadzenia kalorii w postaci tłuszczu. Jeśli konsumujecie w nocy tyle samo kalorii co podczas kolacji, musicie zmienić swoje nawyki!



Zdrowa kolacja… Spożywanie zdrowego, odżywczego posiłku wieczorem jest bardzo ważne. Jeśli o nim zapomnieliście, bo trzeba było nakarmić dzieci lub pomóc im z lekcjami, bardziej prawdopodobne będzie, że sięgniecie przed snem po małe co nieco. Zbilansowana kolacja powinna zawierać porcję błonnika i białka, aby nie czuć głodu przez kilka godzin. Szybkie snaki mogą wydawać się receptą na nocną zachciankę.  Ciało sygnalizuje, kiedy rzeczywiście jesteście głodni. Trzymajcie się z dala od kuchni, póki nie burczy Wam w brzuchu!
Jeśli już musicie coś zjeść wieczorem wybierzcie coś lepszego niż zazwyczaj. Oto kilka zdrowych propozycji, które zastąpią typowe nocne przekąski…


Zamiast lodów:Łatwo wyciągnąć z zamrażalki lody i pochłonąć połowę opakowania zanim się obejrzycie. Lepiej wybrać coś kremowego, zimnego i lekko słodkiego. Zamieńcie lody na jogurt naturalny lub grecki z garścią owoców i łyżeczką miodu, albo, jeszcze lepiej, przygotujcie domowe lody jagodowe lub brzoskwiniowe. Można zjeść 1 lub 2 gałki bez wyrzutów sumienia, bo wszystko będzie pod kontrolą!



Zamiast chipsów:Wybieracie chipsy, gdy macie chętkę na coś chrupkiego i słonego, ale trzymajcie się od nich z daleka! Prażona kukurydza idealnie zaspokaja powyższe potrzeby i w przeciwieństwie do zwykłych chipsów, bez dodatkowej porcji tłuszczu czy kalorii. Unikajcie gotowego popcornu w paczkach lub do przygotowania w kuchence mikrofalowej. Może jest szybki i łatwy do zrobienia, ale zawiera ilość tłuszczu i kalorii porównywalną do porcji frytek. Jeśli naturalna prażona kukurydza wydaje Wam się nudna, wystarczy ją doprawić np. pieprzem cayenne, curry lub kardamonem.