NATURALNE SKŁADNIKI ODŻYWCZE…

5 składników odżywczych, ktore lepiej pozyskać z naturalnej żywności niż z suplementów...

poniedziałek, 23 Kwiecień 2018

Eksperci są zgodni - wszystkie składniki odżywcze, kóre potrzebuje ludzki organizm znajdują się w żywności. Niesamowity wachlarz witamin, minerał&ów, substancji bioaktywnych i innych związków odżywczych znajdujących się w żywności, jak warzywa, owoce i nasiona, nie został jeszcze odkryty...


Eksperci są zgodni – wszystkie składniki odżywcze, które potrzebuje ludzki organizm znajdują się w żywności. Niesamowity wachlarz witamin, minerałów, substancji bioaktywnych i innych związków odżywczych znajdujących się w żywności, jak warzywa, owoce i nasiona, nie został jeszcze odkryty.
Oto 5 popularnych witamin i minerałów, które bez problemu możecie pozyskać z żywności, zamiast stosować suplementy diety.


Witamina ADlaczego jest potrzebna?: Witamina A jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania narządu wzroku, układu immunologicznego i układu rozrodczego. To także przeciwutleniacz, który pomaga zwalczać wolne rodniki.
Gdzie się znajduje? 
Żywność w kolorze żółtym, pomarańczowym i czerwonym jest napakowana witaminą A. Duże ilości można znaleźć w dyni, marchewce, morelach, kantalupie (odmiana melona), słodkich ziemniakach i mango. Szpinak, ryby, mleko i jaja również dostarczają znaczących ilości witaminy A.



Witamina B12Dlaczego jest potrzebna?: Witamina B12 odgrywa kluczową rolę w funkcjonowaniu układu nerwowego, w tworzeniu czerwonych krwinek i DNA. Zapobiega niedokrwistości megaloblastycznej, która sprawia, że ludzie są słabi i zmęczeni.
Gdzie się znajduje?
Produkty pochodzenia zwierzęcego są najbogatsze w witaminę B12. Małże, ryby, mięso, drób, jaja i mleko zawierają tą ważną witaminę.



Witamina CDlaczego jest potrzebna?: Jest najlepiej poznanym antyoksydantem. Jest również istotnym składnikiem do utrzymania tkanki łącznej w dobrej kondycji i ma duże znaczenie w metaboliźmie białek.
Gdzie się znajduje?
Stereotypowo uważa się, że najwięcej witaminy C mają cytrusy. W rzeczywistości to zielone, pomarańczowe i czerwone warzywa i owoce są jej znakomitym źródłem. Dzika róża, papaja, papryka, brokuły, truskawki, pomarańcza i ciemnozielone warzywa liściaste, takie jak szpinak dostarczają ogromnej ilości witaminy C.