CZY TWOJA DIETA MOŻE BYĆ ZA CZYSTA?

Diety eliminacyjne nie dla każdego...

piątek, 13 Kwiecień 2018


2. Możesz stracić swoją metaboliczną elastyczność… Nigdy nie miałeś nietolerancji na laktozę? Możesz rozwinąć taką. Wytwarzanie laktazy jest adaptacją, która pozwala nam spożywać produkty mleczne po skończeniu okresu, gdy jako dzieci jesteśmy karmieni piersią (jeśli oczywiście jesteśmy), a jeśli wyeliminujesz nabiał przez dłuższy okres czasu, to możliwe, że twoje ciało przestanie produkować laktazę lub produkcja będzie minimalna. Pamiętaj, że zróżnicowana dieta sprawi, że ​​metabolizm będzie bardziej elastyczny.

3. Nie możesz przegapić ważnych składników odżywczych diety… Wytnij z diety nabiał – bogate źródło wapnia i będziesz musiał zwiększyć spożycie produktów bogatych w wapń (zielone warzywa, orzechy i inne mleka otrzymywane z orzechów etc.) lub grozi ci niedobór. Wyeliminowanie mięsa i białka grozi niedoborem witaminy B6, żelaza i cynku. Ponieważ te ostatnie mogą być trudniejsze do znalezienia w królestwie roślin, potrzebujesz wystarczająco dobrych źródeł, by zrekompensować braki.

4. Istnieje ryzyko wypadnięcia z toru… Luz trendu eliminacji jest niepohamowany i należy go ograniczać, by nie wpaść w błędne koło. Cukier jest dobrym przykładem. Jeśli jesteś zbyt restrykcyjny i nie jesz „słodyczy” przez dłuższy okres czasu, możesz odczuwać rodzaj deprywacji, a następnie, gdy widzisz coś zakazanego, powiedzmy ciasteczka, to rzucasz się na całą paczkę, a nie tylko na jedeno.

5. Możesz odrzucać żywność, która jest dla Ciebie naprawdę OK… Ograniczenie kukurydzy i soi GMO jest dobre. Ale jeśli naprawdę lubisz soję i kukurydzę i czujesz się po nich świetnie, to włączenie niewielkiej ilości do diety może być wskazane. Jeśli to możliwe, oczywiście, staraj się wybrierać ekologiczne produkty.