BIAŁKA Z JAJ…

Wartości odżywcze i zalety białek z jaj...

czwartek, 6 Wrzesień 2018

Więcej wartości odżywczych w białkach jaj… Poza tym, że mają mało kalorii i zawierają białka wysokiej jakości, białka jaj mają również mnóstwo ważnych witamin i antyoksydantów, które są niezbędne dla naszego zdrowia;
1.Ryboflawina…
Ryboflawina, znajdująca się w dużej ilości w białkach jaj, jest witaminą z grupy B (istotna w wielu procesach życiowych). Pomaga uwalniać energię z węglowodanów, dzięki czemu przyczynia się do przyspieszenia metabolizmu. Właśnie z tego powodu powinieneś spożywać węglowodany w połączeniu z białkami. Na przykład, pełnoziarnisty tost z białkami jaj rano doda ci energii na cały poranek. Ryboflawina pomaga utrzymać dobry wzrok. Badania wykazały, że może ona zapobiegać powstawaniu katarakty. Jedno jajo zawiera 9% twojego dziennego zapotrzebowania na ryboflawinę.
2.Selen…
Selen jest jednym z minerałów śladowych, których potrzebuje nasze ciało. Jak w przypadku ryboflawiny, jedno jajko zawiera 9% twojego dziennego zapotrzebowania na ten minerał. Selen pomaga w walce z wolnymi rodnikami, które mogą uszkadzać nasze tkanki i komórki (źródło chorób). Według badań osoby z wysokim poziomem selenu są mniej zagrożone rakiem; szczególnie płuc, jelita grubego oraz prostaty.
3.Lizozym…
Białka jaj zawierają również lizozym, który dzięki właściwościom antyoksydacyjnym atakuje wolne rodniki – podobnie jak selen. Lizozym w białkach jaj ma również działanie przeciwbakteryjne. Z tego powodu białka jaj używane są w wielu przypadkach jako środek konserwujący. Rozkłada on węglowodany w ścianach komórkowych bakterii, zabijając je. Spożywanie białek jaj z pewnością poprawia zdrowie układu odpornościowego oraz jego funkcjonowanie, poprzez zabijanie bakterii.

Wnioski… Tak naprawdę spożywania białek jaj nie ma minusów. Mają mało kalorii, zero tłuszczu, zero cholesterolu i proteiny wysokiej jakości, co sprawia, że jest to jedzenie numer jeden, jeśli chodzi o zdrowie i sprawność fizyczną. Jeśli chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów albo po prostu poprawić swoje zdrowie, zdecydowanie powinieneś dodać białka jaj do swojej diety.
Możesz wykorzystać białka jaj do wielu potraw podczas gotowania. Najpopularniejsza jest jajecznica, jaja na twardo – najlepiej wybrać żółtko i zjeść białko w formie przekąski. Dodawaj je do sałatek, by zyskać lepszy smak i dodatkowe proteiny. Możesz również używać samych białek podczas pieczenia (proporcja stosowana wynosi 1:2). Na każde jedno pełne jajko z przepisu, użyj dwóch białek. Nie poczujesz różnicy w smaku, a zmniejszysz spożycie cholesterolu w potrawie.
Białka jaj są więc świetnym wyborem jeśli chcesz zdrowo się odżywiać lub jesteś na diecie.