BIAŁKA Z JAJ…

Wartości odżywcze i zalety białek z jaj...

czwartek, 6 Wrzesień 2018

Jeśli kiedykolwiek chciałeś przejść na dietę, jednym z głównych pokarmów, które ci sugerowano były prawdopodobnie białka jaj...

Częścią prawie każdego planu diety są białka jaj i jest na to dobry powód. To przejrzyste, płynne cudo potrafi zdziałać wiele dla twojego zdrowia oraz pomóc w osiągnięciu celów związanych z fitnessem. W białkach jaj znajduje się mnóstwo składników odżywczych dobrej jakości, jak również są świetną alternatywą dla całych jaj z żółtkiem włącznie, które zawierają tłuszcz i cholesterol. To bardzo ważne dla tych, którzy muszą pilnować zbyt wysokiego poziomu cholesterolu.
Mitem jest przekonanie, że żółtka jaj są szkodliwe. Pamiętajmy, że zawierają wiele ważnych witamin i składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia. Sugerujemy jednak, by nie przesadzać z ilością i jeśli dużo ćwiczymy starajmy się wykorzystywać same białka, by wzbogadzić dietę.

Białka z jaj… Białka jaj, znane również jako albumina, początkowo są cytoplazmą w jaju. Ich funkcją jest zapewnienie pożywienia embrionowi. Wspiera to wzrost. Wiedziałeś, że istnieją dwie warstwy białka w jaju? Gruba albumina, znajdująca się bliżej żółtka i cienka albumina, bliżej skorupki. To właśnie gruba albumina sprawia, że białko jest ciągliwe.

Fakty dotyczące wartości odżywczych białek jaj… Jeśli przyjrzymy się tabeli wartości odżywczych na kartoniku z jajkami, dowiemy się jedynie jakie są wartości odżywcze całego jaja. Może to być mylące dla ludzi na diecie, w której znajdują się tylko białka jaj. Wartości odżywcze białek jaj są następujące: kalorie: 16, białka: 4 gramy, tłuszcz: 0, węglowodany: 0. Widać więc, że białka jaj zwierają mało kalorii i dużo białek. Są niemalże idealnym pożywieniem. Jajka mają złą reputację ze względu na zawartość cholesterolu, ale dotyczy to tylko żółtka. Samo białko nie zawiera cholesterolu. Nie trzeba się martwić wysokim poziomem cholesterolu jeśli stosuje się dietę bogatą w białka jaj!

Proteiny w białkach jaj… Głównym powodem, dla którego w wielu dietach zaleca się spożywanie białek jaj jest to, że zawierają one mało kalorii, zero tłuszczu i mnóstwo protein. Białko z jednego jaja dostarcza 4 gramy protein wysokiej jakości. Co sprawia, że są one wysokiej jakości? Cóż, jeśli chodzi o aminokwasy, białka jaj mają ich 145. Wszystko co ma więcej niż 100 aminokwasów, to proteiny wysokiej jakości. Aminokwasy są niezbędne w wielu życiowych procesach i znajdują się właśnie w proteinach.