6 RZECZY, KTÓRE POWINIENEŚ WIEDZIEĆ O ORZECHACH WŁOSKICH

czwartek, 28 Wrzesień 2017

 Myślisz że wiesz wszystko o orzechach włoskich? Przeczytaj ten krótki post i dowiedz się więcej…

1. Orzechy włoskie to przede wszystkim solidna porcja „dobrego” tłuszczu! Porcja orzechów włoskich ok. 30g to 185kcal, 4g białka i węglowodanów, 2g błonnika i aż 18g tłuszczu (w tym nasycone 2g, jednonienasycone 3g, a pozostały tłuszcz to bardzo wartościowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe).

2. Bogactwo cennych kwasów Omega 3!Orzechy włoskie na tle innych orzechów wyróżniają się obfitą zawartością kwasów tłuszczowych z rodziny Omega 3. Jak wiadomo ten bioaktywny składnik diety wspomaga prace układu sercowo–naczyniowego, pomoże budować Twoje mięśnie i spalać tłuszcz zapasowy.

3. Jakie orzechy najlepiej wybierać? Kupuj orzechy włoskie w łupinach, chroni to wnętrze orzecha przed szkodliwą działalnością czynników zewnętrznych takich jak tlen i światło słoneczne. Czynniki te, mogą niszczyć zawarte w orzechach przeciwutleniacze głównie polifenole. Zwracaj uwagę, aby łupina orzecha była twarda i cienka, wówczas orzech ma najwięcej części jadalnych.

4. Spożywając orzechy chronisz organizm przed nowotworami. Spożywanie orzechów włoskich może mieć istotne znaczenie w profilaktyce raka piersi. Dzieje się tak ze względu na zawartość prozdrowotnych kwasów tłuszczowych, fitosteroli oraz związków o charakterze antyoksydacyjnym zaliczanych do polifenoli.

 5. Spożywaj orzechy włoskie na dobry sen. Czy wiedziałeś, że orzechy włoskie zawierają substancję ułatwiającą zasypianie–melatoninę? Hormon ten odpowiada za długość i jakość snu. Melatonina posiada również właściwości przeciwutleniające, wspomaga walkę ze stresem oksydacyjnym i opóźnia procesy starzenia organizmu. Przypuszcza się, ze melatonina może wspomagać również produkcję hormonu wzrostu, co może być interesujące dla wszystkich budujących masę i pragnących szybko się regenerować pomiędzy sesjami treningowymi.

6. Orzechy włoskie są kaloryczne, a odchudzają! Orzechy te pomimo swojej wysokiej kaloryczności powinny być włączone do diety redukcyjnej. Dlaczego? Otóż posiadają szereg pożądanych właściwości:
a. długo utrzymują sytość, ograniczają chęć podjadania niezdrowych przekąsek,
b. mają wysoką zawartość kwasów omega 3, które działają bezpośrednio na komórki tkanki tłuszczowej ułatwiając ich wykorzystywanie jako źródło energii,
c. są bogate w błonnik przyspieszający trawienie i spowalniający wchłanianie węglowodanów i tłuszczu z przewodu pokarmowego.

Garść orzechów dodana do porannej owsianki, czy sałatki z kurczakiem to pomysł godny rozważenia zarówno w sytuacji redukcji tkanki tłuszczowej jak i budowie siły i masy mięśniowej. Pamiętaj o ich spożyciu zwłaszcza jeśli jesteś w grupie ryzyka związanego z chorobami układu krążenia.