4 NIEZBĘDNE ZIOŁA W KUCHNI…

Aromatyczna kuchnia...

wtorek, 17 Lipiec 2018

W większości przepisów omija się ilość i rodzaj ziół, zostawiając kwestię przyprawiania gdzieś tam w domyśle. Ale gdy główną rolę w posiłku zagra estragon, to całe danie stanie się aromatyczne i smaczne. Dodatkowo otrzymacie porcję przeciwutleniaczy, bo większość ziół zawiera mnóstwo prozdrowotnych składników odżywczych, które chronią przed chorobami serca i nowotworami.

Świeże i suszone zioła to najszybszy i najłatwiejszy sposób na wzbogacenie smaku dania. W wielu sklepach ciągle można kupić świeżą szałwię czy tymianek. Równie dobrze można samemu uprawiać aromatyczne roślinki w doniczkach lub używać suszonych przez okrągły rok. Jedna garść świeżych, siekanych ziół może zdziałać cuda. Oto kilka pomysłów, by zwiększyć ich spożycie.


Estragon:

  • Opis smaku: delikatny z nutą anyżu.
  • Działanie: Pobudza wydzielanie żółci i soków żołądkowych, łagodzi wzdęcia i skurcze jelit. Posiada właściwości grzybobójcze, antybakteryjne, pomaga zwalczyć kandydozy i infekcje. Zmniejsza rewolucje żołądkowe związane ze stresem.
  • Na śniadanie: Doprawcie świeżym estragonem sałatkę owocową, w której skład wchodzą pomarańcze.
  • Na lunch: Zamieńcie sałatę na świeży estragon, a zwykła kanapka do pracy stanie się smaczną odmianą.
  • Na obiad: Dodajcie trochę suszonego estragonu do sosu pomidorowego dla uzyskania „domowego” smaku.
  • Na przekąskę: Uprażcie migdały i orzechy włoskie z solą i suszonym estragonem.



Mięta:

  • Opis smaku: odświeżający i chłodzący.
  • Działanie: Ułatwia trawienie potraw ciężkostrawnych i obfitych w białko. Zmniejsza dolegliwości przy zatruciach pokarmowych, grypie żołądkowej i infekcjach. Łagodzi napięciowe bóle głowy i koi nerwy.
  • Na śniadanie: Dodajcie kilka świeżych listków do owsianki, by szybciej się obudzić.
  • Na lunch: Posypcie krewetki lub kurczaka przed duszeniem. Przygotujcie cytrynowe pulpeciki z groszku.
  • Na obiad: Bierzecie obiad do pracy? Dodajcie miętę do jakiegokolwiek dania z makaronem lub ryżem.
  • Na przekąskę: Dodajcie do melonowego smoothie.