4 NAJBARDZIEJ PRZECENIONE

Naukowe sposoby na zmieniające się fakty dotyczące zdrowia...

czwartek, 8 Listopad 2018

Jagody acai.. Istnieje spora szansa, że trafiłeś na stronę internetową lub reklamę, która wychwala jagody acai jako najlepsze pożywienie na świecie…powodujące gwałtowny spadek wagi, uleczający schorzenia na całe życie i zapobiegający chorobom. Dodatkowo, wiele restauracji i kawiarni oferuje desery i smoothies z jagodami acai jako super pożywienie przyszłości.
Prawda jest taka, że jagody acai zawierają mnóstwo przeciwutleniaczy. Jednak inne owoce, jak żurawina, maliny, jeżyny, truskawki czy jagody, również posiadają takie właściwości.
Można powiedzieć, że jagody acai mają więcej przeciwutleniaczy niż wymienione powyżej owoce jagodowe, ale nie jest to powód, dla którego każdego miesiąca powinieneś wydawać wszystkie pieniądze na tabletki zawierające wyciąg z tych owoców.
Nadal istnieje niewiele badań potwierdzających, że acai mogą pomagać w utracie wagi.
Dlaczego słyszałeś tak wiele na temat acai? Około osiem lat temu firmy zajmujące się marketingiem wielopoziomowym zaczęły zachwalać jagody acai jako następną „wielką rzecz” dla zdrowia i dobrobytu. Firmy zajmujące się marketingiem sieciowym zawsze promują jakiś mało znany sok owocowy, a po soku z mangostanu…przyszedł czas na jagody acai.
A ponieważ w tym momencie wkroczyliśmy już w erę marketingu sieciowego, inne firmy zauważyły szansę i zaczęły sprzedawać własną wersję suplementu, uzupełnione fałszywymi opiniami ludzi medialnych.
Więc koniecznie jedz jagody acai, jeśli ilość zawartych w nich węglowodanów odpowiada twojemu reżimowi i ciesz się nimi. Jednak pamiętaj, że są one zaledwie o kilka kroków przez jeżynami pod kątem właściwości zdrowotnych.

Pełne ziarna… Gdy odwiedziłem moje liceum z okazji 10-lecia ukończenia szkoły, byłem zaskoczony widząc niektóre z plakatów, które stosowaliśmy podczas zajęć z dietetyki. Pierwsze, co zobaczyłem to stara, dobra piramida żywieniowa, która sugeruje, że każdego dnia powinniśmy jeść mnóstwo białych węglowodanów.
Najbardziej zabawne było hasło mówiące: „Zadbaj o to, by połowa produktów mącznych była pełnoziarnista“. Najwidoczniej w czasach, gdy tworzono ten plakat nowością było to, że pełne ziarno jest dobre dla zdrowie i stopniowo zachęcano ludzi do przejścia z białego chleba na chleb razowy.
Obecnie trudno byłoby znaleźć osobę, która uważa, że biały chleb to zdrowszy wybór, ale na temat ciemnego pieczywa trzeba wiedzieć znacznie więcej.
Przede wszystkim, jeśli weźmiesz pszenicę i zmielisz ją na mąkę, uzyskasz bardzo przetworzony produkt z dużą ilością kalorii i niewielką zawartością składników odżywczych. Taka kombinacja rzadko jest dobra.
Jeśli już musisz jeść białe pieczywo, wybierz takie bez mąki jak chleb Ezechiela. Wytwarza się go z kiełków nasion połączonych ze sobą – znajdują się w nim ziarna jak proso w najbardziej naturalnej, jadalnej formie.
Morał jest taki, że zawsze powinieneś czytać na temat danych produktów i stosować dietę zgodną z najnowszymi danymi. Nawet zalecenia, które uzyskałeś od dietetyka powinny być oceniane na nowo w miarę, gdy pojawiają się nowe wyniki badań i czynione są postępy w dziedzinie dietetyki. Ponad wszystko, obserwuj swoje postępy i to, w jaki sposób działa na różne pokarmy.