4 NAJBARDZIEJ PRZECENIONE

Naukowe sposoby na zmieniające się fakty dotyczące zdrowia...

czwartek, 8 Listopad 2018

Nie ulega wątpliwości, że nauka o zdrowiu to dziedzina nieustannie się zmieniająca. W zależności od tego, w której dekadzie żyjesz, papierosy mogą być dla ciebie dobre, wysokie spożycie białek może być szkodliwe dla nerek, a żeń szeń może być nowym, cudownym lekiem, o którym wszyscy mówią.
Na całe szczęście faza ignorancji dotyczącej zdrowia jest już za nami...

Jednak ze względu na zabiegi marketingowe lub błędy naukowe, nadal karmieni jesteśmy błędnymi informacjami, które trzeba poprawić. Niektóre błędne informacje dotyczą pokarmów, które powinny uratować sytuację, ale okazuje się, że są albo „zwykłe“, albo niezdrowe.
Przyjrzyjmy się największym przestępcom;

Soja… W zasadzie coraz trudniej sobie przypomnieć, dlaczego soja została okrzyknięta idealnym substytutem białka zwierzęcego.
To prawda, że z proszku uzyskanego z soi można przyrządzić całkiem smaczny napój proteinowy.
Tak, jeśli jesteś weganinem, soja jest dla ciebie najlepszym sposobem na uzyskanie 40g białka lub więcej z jednego źródła, bez spożywania tony węglowodanów z każdym kęsem.
Jednak jeśli jesteś fizycznie lub moralnie niezdolny do strawienia krowiego mleka, korzyści soi tracą swoją moc.
Pomyśl o wszystkim, czego nie lubisz w produktach mlecznych i miej świadomość, że soja to jeszcze gorszy przestępca.
Nie podoba ci się to, że mleko jest homogenizowane lub pasteryzowane? Białka sojowe muszą zostać bardzo mocno przetworzone, by pozbyć się resztek ziarna z produktów.
Porównaj składniki kawałka sera do jakiegokolwiek mięsa sojowego. Będziesz oszołomiony tym, że fani „naturalnej żywności” w ogóle myślą o umieszczeniu burgera sojowego na swoim talerzu.
A co z cukrem? Cóż, mleko ma go więcej, ale przynajmniej pochodzi ono prosto od krowy. Mleko sojowe wymaga dodatku cukru rafinowanego, a nie jest to nic, co działa dobrze na twój organizm.
To tylko niektóre wady, którym przyjrzeliśmy się, zanim przejdziemy do większego problemu – soja zawiera fitoestrogeny. Mogą one być problemem szczególnie dla facetów, którzy próbują budować mięśnie i zachować wysoki poziom testosteronu. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić w takiej sytuacji jest dostarczanie dodatkowych ilości estrogenu do organizmu. Niektóre badania sugerują nawet, że duże ilości soi w diecie mogą zwiększać ryzyko utraty pamięci oraz wystąpienia nowotworu piersi u kobiet.
Unikaj soi, gdy tylko możesz…

Białko jaja… Ten punkt z naszej listy to prawdopodobnie produkt najczęściej spożywany przez sportowców i ludzi dbających o zdrowie, którzy czytają naszą stronę.
Szczerze mówiąc, nie ma niczego złego w białku jajka, jeśli chodzi o suplementację białek. Nie mają tłuszczu i zawierają mnóstwo białka.
Jednak głównym powodem, dla którego oddziela się białka od żółtek był strach przed tłuszczem i cholesterolem, co według ciągle przeprowadzanych badań jest niepotrzebnym zmartwieniem, jeśli jemy naturalną żywność.
Żółtko tak naprawdę jest dla ciebie bardzo dobre. Zawiera mnóstwo aminokwasów oraz witamin i minerałów.
Więc możesz stosować białka jako dodatek do twojego jedzenia, ale nie ma w nim nic nadzwyczajnego. Tak naprawdę to niepełen produkt i powinieneś zacząć jeść omlety z całego jajka.