WREDNA SKÓRKA…

Co powoduje cellulit i jak się go pozbyć?

poniedziałek, 11 Czerwiec 2018

Rozwiązanie problemu… A teraz pytanie brzmi: jak pozbyć się celullitu lub jak go zredukować? Czy można spalić cellulit? Cóż, w pewnym sensie tak. Z pewnością spalasz tłuszcz, który jest jego częścią, ale to nie jedyny problem, o czym mogą powiedzieć ci chude kobiety, które również borykają się z cellulitem. Problem z kolagenem jest znacznie bardziej skomplikowany i kontrowersyjny.
Prawda jest taka, że aby pozbyć się cellulitu trzeba mieć bardziej zróżnicowane podejście niż tylko bezpośrednio nastawione na spalanie tkanki tłuszczowej. Będę z tobą szczera, to nie jest proste. Mogę jednak powiedzieć z pewnością, że nawet osoby z najgorszym cellulitem mogą znacząco poprawić jego wygląd.

Tłuszcz – spal tłuszcz… Pierwszą czynnością, którą trzeba wykonać by pozbyć się cellulitu jest spalanie tłuszczu. By to zrobić musisz ze wszystkich sił starać się zablokować lub obejść receptory alfa-adrenergiczne w dolnej części ciała. Można to zrobić za pomocą diety niskowęglowodanowej oraz odpowiedniej suplementacji. Węglowodany są głównymi stymulatorami insuliny, a insulina wspiera receptory alfa-adrenergiczne. Więc zmniejsz ilość spożywanych węglowodanów, by obniżyć poziom insuliny i powstrzymać działanie receptorów alfa-adrenergicznych, co przyspieszy uwalnianie tłuszczu z dolnych części ciała. Prędkość uwalniania tłuszczu w dolnej części ciała wyrówna się z górną częścią.
Istnieją również dwa bardzo dobre suplementy, które działają podobnie do katecholamin. Pozwalają nam po prostu obejść receptory adrenergiczne i uniknąć aktywacji alfa receptorów. Jest to ekstrakt z zielonej herbaty (używam standardowego produktu 50% EGCG) i forskoliny (coelus forshohli) (standardowo 20% forskoliny). Pamiętaj, że te suplementy nie będą działać dobrze jeśli nie zmniejszysz ilości spożywanych węglowodanów.
Istnieje również kilka składników pochodzenia roślinnego, które bezpośrednio zablokują alfa-adrenergiczne receptory. Są to johimbina, epinefryna i barberyna. Jednak jak w przypadku suplementów, te składniki również nie zadziałają jeśli nie obniżysz poziomu insuliny we krwi. Wspominam o tym, ponieważ insulina wspiera i kontroluje receptory adrenergiczne w znacznie większym stopniu niż jakikolwiek suplement. Więc, by działać, suplementy muszą być zażywane w stanie niskiego spożycia węglowodanów.

Włókna… Wzmocnij i ukształtuj włókna. To najtrudniejsza część i mimo, że istnieją różne dziwne sposoby, najlepsze rezultaty osiągniesz łącząc techniki spalania tłuszczu przedstawione powyżej z jakiś sposobem leczenia cellulitu, który poradzi sobie z kolagenem poprzez stymulację głębokiej tkanki sposobami takimi jak: ciepło, wibracje i terapia światłem. Te sposoby leczenia mają na celu wzmocnienie i przeorganizowanie kolagenu za pomocą tego, co często nazywany „ponownym modelowaniem kolagenu”. Obecnie dyskutuje się na temat wpływu i efektu takich sposobów leczenia, ale dla tych, którzy są zwolennikami leczenia bez zastosowania zaawansowanej technologii, masaż głębokiej tkanki mięśniowej i samomasaż (np. za pomocą rollera piankowego) to dwie dodatkowe opcje.
Niektóre kobiety mówią, że to działa, ale biorąc pod uwagę fakt, że stosują również inne metody opisane tutaj, nie mam wystarczających dowodów potwierdzonych klinicznie, by powiedzieć co jest lepsze. Prawda jest taka, że nie przeprowadzono badań, które stwierdzałyby skuteczność tych metod, więc pozostaje to wielką niewiadomą. Jednak warto zauważyć, że każdy typ leczenia opierający się na masażu poprawi wygląd cellulitu na jakiś czas, pod warunkiem, że dany masaż poruszył limfę i zwiększył przepływ krwi. Tłumaczymy to jako tymczasową zmianę w układzie płynów poza tkanką podskórną. Powszechnym przekonaniem jest to, że płyny, jak tłuszcz, gromadzą się w kieszeniach kolagenowych i zwiększają efekt uwypukleń. Więc usunięcie tego płynu może poprawić wygląd skóry. Taka wiedza jest pocieszająca dla kobiet, które pragną szybkiego rozwiązania, by poprawić wygląd cellulitu. Jednak jest to krótkoterminowy efekt.

Przepływ… Zwiększ przepływ krwi w dolnej części ciała. Głównymi sposobami na zwiększenie przepływu w tym rejonie jest poruszanie nim i ogrzewanie go. Ćwiczenie wykonuje obie te czynności, masaż również. Zwiększony przepływ krwi w dolnych partiach ciała wspaniale usuwa płyny z tego rejonu i jest niezbędny dla zdrowia i siły włókien kolagenowych. Stosujemy kilka technik, by to osiągnąć, np. hipertermia (gorące kąpiele i sauna) i hydroterapia kontrastowa (stosowanie na przemian zimnej i gorącej wody). Te metody są zaskakująco efektywne, przynajmniej jeśli chodzi o krótkoterminowy wygląd cellulitu. Powodują praktycznie natychmiastową poprawę w wyglądzie, prawdopodobnie przez efekt spowodowany płynami, wspomniany wcześniej.

Solidne mięśnie… Zbuduj albo nadaj solidną strukturę mięśniom znajdującym się pod spodem. To ostatni element – prawdopodobnie drugim najważniejszy… Trening z obciążeniem jest jedyną formą ćwiczeń zdolną do wzmacniania mięśni i zacieśniania tkanek łącznych w ciele. To jedyne ćwiczenia skuteczne w walce z cellulitem. Trening oporowy niższych partii ciała, który skupia się na budowaniu mięśni jest tutaj niezbędny. Jednak w niektórych przypadkach wymaga to czegoś więcej niż tylko podnoszenia ciężarów na ślepo. Zdarza się tak zwłaszcza u bardzo chudych kobiet z cellulitem. Dla najlepszych wyników osoby ze słabo rozwiniętymi mięśniami na tyłku powinny się nauczyć jak właściwie aktywować te mięśnie. Jeśli tego nie zrobią, wyniki uzyskane dzięki treningowi z obciążeniem mogą być bardzo rozczarowujące. Skierowałabym osoby należące do tej kategorii do specjalisty od treningu siłowego i kondycyjnego – poszukaj odpowiedniego trenera personalnego głównie z doświadczeniem kulturystycznym i przedstaw konkretne potrzeby. Treningi personalne nie są tanie, ale nauka wykonywania specyficznych ruchów jest kluczowa.