PŁYWANIE – MORZE PRZYJEMNOŚCI…

Powody, dla których warto pływać!!!

czwartek, 17 Maj 2018

Większość osób ma tendencję do wybierania bieżni albo roweru, w ramach treningu kardio. Ponieważ urządzenia do tych ćwiczeń są łatwo dostępne na większości siłowni, ćwiczenie na nich wydaje się łatwym rozwiązaniem. Jednak, jeśli jesteś akurat na wakacjach nad morzem lub masz do dyspozycji basen, możesz wykonać trening, który będzie stawiał całą masę nowych wyzwań.

Prawdopodobnie słyszałeś, że pływanie jest świetnym ćwiczeniem, ale może nigdy nie poświęciłeś czasu na to, żeby nauczyć się jak wykorzystać pływanie w treningu.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o pływaniu… Główne style pływackie to styl dowolny, żabka, motylek i styl grzbietowy. Motylek uważany jest za najtrudniejszy z nich.
Styl dowolny, znany również jako kraul albo kraul australijski – jest dokładnie tym, co sugeruje jego nazwa. Nie istnieją żadne wytyczne co to tego, jak ręce i nogi powinny się poruszać podczas pływaia. (Oczywiście jest w tym więcej niż tylko poruszanie rękoma nad wodą, ale o tym później). Po prostu trzeba pamiętać, by przez cały czas utrzymywać jedne ramię ponad wodą (poza pierwszymi 15 metrami i na początku każdego obrotu). Jest to prawdopodobnie najlepszy styl dla ciebie, jeśli dopiero zaczynasz pływać. Pomoże ci on poczuć się bardziej komfortowo w wodzie. 70-80 kg mężczyzna pływający stylem dowolnym 1 godzinę, może średnio spalić od 500 kalorii przy średnio intensywnym wysiłku do 700 kalorii przy wysiłku bardzo intensywnym.
Żabka, ma bardziej określony sposób wykonywania ruchów. Ramiona powinny znajdować się w jednej linii z wodą, a ruchy rąk i nóg muszą być ze sobą skoordynowane, by jednocześnie wykonywały ruch odpychający. Ręce poruszają się w stronę od klatki piersiowej i wykonują ruchy koliste, a następnie wracają do środka, by ułożyć się tak samo, jak w pozycji startowej (nogi wykonują dokładnie te same ruchy). Podczas pierwszego cyklu pływania, zarówno jak i po pierwszym skręcie, można wykonać jedno wymachnięcie ręką i kopnięcie nogą, zanużony pod wodą. Ale przez resztę czasu, głowa musi znajdować sięna lini wody lub nad wodą. Pływanie przez godzinę tym stylem pozwala spalić od 400- 550 kalorii.
Motylek, ruch rąk powinien zaczynać się za tobą, następnie powinny się one unieść nad powierzchnię wody i zakończyć ruch nad twoją głową zanim znów zanurzą się pod wodę. W tym czasie twoje nogi powinny wykonywać ruch delfina. Ten styl pływacki zmusza mięśnie ramion, mięśnie pleców i klatki piersiowej do pracy, więc polecany jest dla osób, które pragną się rozwinąć w tym rejonie. Ponieważ jest to prawdopodobnie najtrudniejszy styl, wymaga sporych nakładów energii i spalisz około 800-1200 kalorii na godzinę.
Styl Grzbietowy, wykonuj ruchy z plecami ułożonymi na powierzchni wody. Poruszaj rękoma i nogami, tak jak w przypadku stylu dowolnego, a spalisz od 500-800 kalorii w ciągu godziny. Pamiętaj, że musisz być świadomy pożenia swojego ciała w basenie, ponieważ możesz nie zauważyć, że zbliżasz się do ściany.