ZRZUĆ TŁUSZCZ – ZACHOWAJ MIĘŚNIE…

Bądź szczupła, docięta, pięknie umięśniona...

wtorek, 15 Maj 2018

Znam mnóstwo kobiet, które chcą być szczupłe, docięte i muskularne. Budowa mięśni jest często związana z dietą przewidującą nadwyżkę kaloryczną i odstawienie kardio na bok poza sezonem. Prawda jest taka, że możesz cały czas budować mięśnie, tracić tłuszcz i zyskać doskonałe ciało bez poświęcenia jednego z tych celów. Oto siedem prostych trików, dzięki którym utrzymasz szczupłe ciało, minimalizując utratę mięśni.

Trik 1. – Bądź szczupła cały czas.. Jeśli chcesz zminimalizować ilość mięśni, które stracisz, gdy będziesz próbowała dociąć swoje ciało, musisz utrzymywać szczupłą sylwetkę przez cały rok! Nie znaczy to, że należy pozostać przez cały czas na ekstremalnie ścisłej diecie. To czego potrzebujesz to zachować zdrowy styl życia na codzień. Oznacza to stosowanie planu dietetycznego mającego na celu utrzymanie wagi i poziomu tkanki tłuszczowej nawet poza sezonem, który będzie zapewniał wystarczająco dużo wysokiej jakości białka, oprócz umiarkowanej ilości węglowodanów złożonych i niezbędnych tłuszczów. Nie ma powodu przybierać zbędne kilogramy poza sezonem, by zrzucać je ponownie przed sesją zdjęciową czy wakacjami. Zrzucenie wagi zajmuje wiele czasu, wymaga pracy i ciężko jest pozbyć się nadmiernego tłuszczu bez zaburzania metabolizmu.

Trik 2. – Kontroluj hormony spalania tłuszczu… Gdy mocno ograniczysz kalorie i będziesz zrzucać tłuszcz, nagromadzone hormony stymulujące spalanie tłuszczu zaczną się w końcu wyłączać, co spowolni twój metabolizm. Im dłużej stosujesz taką dietę, tym wolniejszy będzie twój metabolizm! Lecz możesz oszukać organizm poprzez okresowe zmiany ilości przyjmowanych kalorii, dzięki czemu zmieniał będzie się również poziom hormonów. W dni najcięższych treningów stosuj większą liczbę kalorii, a następnie redukuj ją podczas lżejszych dni.

Trick 3. – Nie utrzymuj diety zbyt długo… Redukcja kalorii przez zbyt długi czas nie tylko wpłynie na hormony spalania tłuszczu, lecz również może źle wpłynąć na hormony anaboliczne, jak testosteron i hormon wzrostu. Badania wykazały, że długotrwały deficyt kaloryczny obniża poziom testosteronu i hormonu wzrostu, co powoduje rozpad mięśni. Ogranicz restyrykcyjne diety do 8-12 tygodni.