ZANIM ZDECYDUJESZ SIĘ NA HIIT…

Dlaczego nie powinieneś wykonywać HIIT?

środa, 9 Listopad 2016

Szukając metody na szybkie spalenie tłuszczu, na pewno trafiliście na trening interwałowy o wysokiej intensywności czyli w skrócie HIIT. Najprościej mówiąc jest to rodzaj treningu, stosowany przez sportowców, którzy chcą uzyskać naprawdę bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej.

Chwalony ze względu na jego korzyści metaboliczne i rekordowo krótki czas trwania, stał się niezwykle popularny w ostatnich latach. Lecz czy HIIT naprawdę jest tak cudowną metodą? W końcu nie jest to spacerek po parku. Jeśli kiedykolwiek próbowałeś HIIT, zdajesz sobie sprawę, że wyciśnie to z ciebie naprawdę wszystkie siły i ostatnie poty. Właściwie po wykonaniu tego treningu możesz czuć się tak, jakby coś wyzionęło z ciebie całe życie i wszystko co chcesz zrobić to leżeć w pozycji embrionalnej i cichutko pojękiwać.
Nie ma wątpliwości, że trening interwałowy wysokiej intensywności jest jednym z najbardziej wymagających treningów świata.

Czy jest warty bólu?
Prawda jest taka, że w wielu przypadkach HIIT może faktycznie nie być najlepszym rozwiązaniem. 
Spójrzmy na niektóre czynniki do rozważenia…

Twój aktualny plan diety… Pierwszą rzeczą, której należy się przyjrzeć w odniesieniu do tego czy powinieneś wykonywać HIIT czy może lepiej nie, jest rodzaj diety, której przestrzegasz. Jeśli jesteś osobą, która od tygodni nie widziała kromki chleba, ani żadnych innych węglowodanów, próba wykonania HIIT byłaby wręcz fatalna w skutkach. Nie tylko z miejsca zacząłbyś spalać masę mięśniową, ale istnieje bardzo duża szansa, że w połowie treningu po prostu straciłbyś przytomność.
Zwyczajnie nie da się trenować z intensywnością wymaganą przez HIIT bez odpowiedniego poziomu glukozy w krwiobiegu i jeśli w twojej diecie w jakimkolwiek stopniu jej brakuje, nie będziesz miał odpowiednich środków, by ukończyć trening.
Nawet jeśli nie jesteś na diecie całkowicie pozbawionej węglowodanów, wciąż musisz uważać, ponieważ mimo wszystko nadal przyjmujesz zredukowaną ilość kalorii, a to może wywołać problemy.
Pamiętaj, że jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową, jesteś nadal ograniczony ilością paliwa, które przyjmiesz przed treningiem. Tak samo jak nie da się odpalić samochodu, bez paliwa w baku. Wykonanie HIIT bez odpowiedniego poziomu glukozy w organizmie jest jak wypełnienie baku samochodu pepsi i próbą pokonania trasy nad morze. Po prostu się nie da.

Intensywność i ilość twojego treningu siłowego… Druga rzecz, którą należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji czy HIIT jest dla ciebie, to przyglądnięcie się twoim treningom siłowym. Wielkim błędem, który ludzie często popełniają jest wykonywanie kilku naprawdę intensywnych treningów siłowych w tygodniu, przeplatanych sesjami kardio HIIT w dni wolne.