WIECZNA MŁODOŚĆ…

Trening dla długowieczności..

piątek, 5 Maj 2017

Ahh… być zawsze młodą, nigdy się nie starzeć i żyć wiecznie. To tylko sen, czy może realistyczny cel? Cóż, po trochę oba. Nikt nie żyje wiecznie i wszyscy w końcu się starzejemy. Jak mawiała moja babcia: „Starość nie radość – młodość nie wieczność”...

Czytelniczki FitNOW są mądrzejsze i bardziej poinformowane niż kobiety z pokolenia mojej babci, które nierzadko wypalały więcej papierosów niż ich mężowie i wzmacniały się "herbatą z prądem" zamiast niesłodzoną, zieloną herbatą. Nic dziwnego, że niektóre z nich w wieku 50 lat wyglądały na 20 lat starsze! Dzisiaj kobiety bardziej o siebie dbają i żyją dłużej, lepiej się czują i co równie ważne – wyglądają młodziej, gdy się starzeją.

Nauka kryjąca się za długowiecznością… Naukowcy już dawno doszli do wniosku, że aktywność fizyczna powiązana jest z dłuższym życiem. Powszechne badania pokazują związek między ćwiczeniami i śmiertelnością, oznaczający, że aktywność fizyczna zwiększa długość życia. Naukowcy z USA chcieli wiedzieć czy ćwiczenia mogą mieć wpływ na długowieczność.
Badacze skorzystali z metody badania kohortowego na grupie badawczej składającej się z 2316 osób. Badanie kohortowe oznacza, że w ciągu danego okresu czasu, badane są grupy podobne pod wieloma względami, ale różniące się niektórymi cechami, na przykład kobiety pielęgniarki, które palą i te, które nie palą. Porównuje się je z jakimś szczególnym skutkiem (takim jak rak płuc). Badania kohortowe są ważne w studiowaniu etiologii chorób i schorzeń u ludzi, ponieważ ze względów etycznych nie można celowo narazić ludzi na potencjalny czynnik ryzyka.
Długość życia osób badanych w tej grupie wynosi od 67,7 do 104,2 lat. W porównaniu z osobami prowadzącymi siedzący tryb życia, regularne ćwiczenia zostały powiązane z mniejszym ryzykiem śmierci przed 90 rokiem życia. Osoby, które ćwiczyły regularnie żyły dłużej niż ich nieaktywni towarzysze w wieku 65 lat i starsi. Badacze doszli do wniosku, że osoby regularnie ćwiczące „mają większe szanse osiągnąć wyjątkową długowieczność”, w porównaniu z osobami prowadzącymi siedzący tryb życia.
Naukowcy zauważyli również, że ćwiczenia zwiększają długość życia “nawet jeśli obecne są czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych lub chronicznych”.

Dieta – mimo, że wolimy to nazywać zdrowym odżywianiem, pomoże nam zachować szczupłą sylwetkę i młody wygląd, ale nie wystarcza jeśli chodzi o długoterminową i znaczącą utratę wagi. Musisz konsekwentnie chodzić na siłownię.