STRATEGIE DZIAŁANIA…

Odnajdowanie równowagi pomiędzy fitnessem, a zabieganym życiem...

poniedziałek, 15 Luty 2016

Powodem, dla którego większość ludzi nie podejmuje działania jest to, że ich cele są przytłaczające, albo niezbyt inspirujące. Więc wybierz coś, co naprawdę chcesz zrobić i zamiast patrzeć tylko na długoterminowe cele, zapisz również mniejsze kroki, które musisz wykonać w drodze do osiągnięcia zamierzonego celu.




Strategie, które pomogą ci osiągnąć więcej w krótszym czasie;
„Tatusiu czy możesz dzisiaj nie iść na siłownię i spędzić z nami trochę czasu?” To proste pytanie, zadane przez moją córkę w sobotę rano, totalnie mnie rozbiło. Sam dorastałem bez ojca więc obiecałem sobie, że będę spędzał jak najwięcej czasu z moimi dziećmi – zwłaszcza, gdy będą młodsze i będą potrzebować mojej opieki i czasu.W tygodniu mam niezliczone obowiązki związane z pracą. Weekend powinien być czasem dla rodziny. Jednak w tą sobotę zamierzałem iść na trening dla samego siebie. Ale gdy usłyszałem to pytanie i zobaczyłem wyraz twarzy mojej córki, zdałem sobie sprawę, że muszę znaleźć sposób na szybkie i wydajne wykonywanie moich treningów, żeby nie miały one wpływu na czas, który miałem przeznaczony dla swoich dzieci.
Jeśli jesteś w podobnej sytuacji – nieustannie poruszasz się w pełnym biegu i próbujesz być produktywny w pracy, spędzać czas z rodziną i robić postępy na siłowni, prawdopodobnie zaczynasz czuć, że z czegoś musisz zrezygnować. I masz rację. Mimo, że bardzo się staramy, po prostu nie można osiągać wszystkiego każdego dnia.
Jako ojciec dwójki dzieci, pracujący na pełnych obrotach, przekonałem się o tym w niezbyt przyjemny sposób.
Ale doświadczenie, i odkrycia naukowe, pokazały mi inny sposób na poradzenie sobie z problemem: w przeciwieństwie do tego, co mogłeś słyszeć, nie musisz spędzać wielu godzin na siłowni każdego dnia, by zyskać dobre rezultaty. Zmieniając sposób, w jaki ćwiczysz i zarządzasz własnym czasem, tak naprawdę możesz osiągnąć więcej niż myślisz.

POZYTYWNE ZASKOCZENIE… Pierwsze, co musisz zrobić to zapomnieć o programach, które wymagają spędzania  sześciu dni na siłowni. Nie są one konieczne. Można trenować, nabierać sił i czynić postępy w krótszym czasie niż wymagają tego typowe programy treningowe.
Jeśli jesteś jak większość entuzjastów fitnessu, twój trening prawdopodobnie składa się z pięciu do sześciu ćwiczeń na górne lub dolne części ciała i zawiera od trzech do pięciu serii po osiem do dwunastu powtórzeń na każde ćwiczenie. Typowy czas na odpoczynek pomiędzy seriami może mieć do dwóch minut – a nawet dłużej jeśli rozmawiasz z przyjaciółmi.

Możesz zwiększyć intensywność i efektywność swojej sesji treningowej wprowadzając kilka zmian:

  • zmodyfikuj ilość powtórzeń, które wykonujesz w każdej serii,
  • zmniejsz czas odpoczynku pomiędzy seriami,
  • dołącz ruchy złożone lub zwiększ obciążenie, które podnosisz.
  • korzystaj z super-serii

Najłatwiejszym sposobem na wprowadzenie w życie tych czynników jest zamienienie tradycyjnego treningu na trening obwodowy, obejmujący całe ciało. Trenowanie dolnych i górnych części ciała podczas tego samego treningu jest kluczem do skrócenia o połowę czasu spędzanego na siłowni.
“Gdy masz ograniczony czas, staraj się zwiększyć intensywność za pomocą treningu interwałowego, albo używaj jakiegoś rodzaju ćwiczeń złożonych lub treningu obwodowego”.
Stwórz obwód wykonując od sześciu do ośmiu ćwiczeń oporowych wykonywanych naprzemiennie na przeciwległe mięśnie z minimalnym odpoczynkiem lub bez niego. Możesz wykonywać wszystkie ćwiczenia przez określony czas, zwykle 30 sekund, lub ustalając ilość powtórzeń, zwykle od ośmiu do dwunastu.