ROZBUDŹ SIĘ POZYTYWNIE…

5 zasad porannego treningu...

poniedziałek, 11 Lipiec 2016

Poranki mówiąc wprost są piekłem, dla niektórych z nas. Dźwięk budzika pozostawia nieprzyjemne brzęczenie w uszach i od razu źle nastraja. Najgorsze jest to, że jesteśmy w pełni świadomi tego uczucia, lecz ślepo wierzymy, że nic nie jesteśmy w stanie z tym zrobić. Musimy po prostu poczekać, aż zły nastrój minie, a jego miejsce zajmie dobry.

Chyba nie powinno tak być. W końcu to, jak budzisz się rano wpływa na całą resztę twojego dnia, w tym również na efektywność diety i treningów. Jeśli wstaniesz nie tą nogą, zwiększają się szanse, że trafisz prosto do lodówki i pochłoniesz sernik, który przygotowałeś na popołudnie dla znajomych. Inny negatywny efekt to tzw; ociąganie, przez co opóźni się poranny bieg, a zły poranek stanie się złym dniem.
Brzmi jak przekleństwo, ale nie jesteś na nie skazany. Jest sposób by budzić się lepiej, poprawić nastrój, zwiększyć metabolizm, nastawić ciało na budowanie mięśni i spalanie tłuszczu, a z domu wyjdziesz pełen energii i entuzjazmu. Najlepsze jest to, że zajmuje to tylko kilka minut!

Poranna gimnastyka… Pojęcie porannej gimnastyki jest z założenia proste. To krótki 5-10 min trening obwodowy z masą ciała, który zaprojektowany jest tak, by obudzić twój układ nerwowy, poprawić przepływ krwi, zwiększyć wytwarzanie hormonów, doprowadzić do organizmu zwiększoną ilość tlenu, a tym samym przełączyć twój mózg na tryb maksymalnej wydajności.
Polecałem tą formę rozpoczynania dnia moim klientom przez ostatnie kilka lat i wszyscy, którzy zdecydowali się na poranną gimnastykę odczuli jej pozytywne rezultaty. Wykonujemy ją już kilka sekund po wyjściu z łóżka, więc będziesz siłą rzeczy ćwiczyć na czczo. To z kolei pobudza wydzielanie hormonu wzrostu i poprawia wrażliwość na insulinę.
Ponadto, ze względu na zwięzłą formę porannej gimnastyki (trening w domu), jej intensywność i wymagana elastyczność, rozluźnia ciało i zwiększa produkcję endorfin, czyli hormonu szczęścia. Po zastosowaniu porannej gimnastyki, co dzień rano wychodzisz z domu uśmiechnięty i gotowy stawić czoła wyzwaniom całego dnia!
Jak zaprogramować dobrą rutynę porannej gimnastyki? Po dziesiątkach prób i modyfikacji, stworzyłem formę, która dla mnie i dla większości moich klientów jest doskonała, ale dodatkowo możesz ją zmienić indywidualnie….