NAJWAŻNIEJSZA JEST TECHNIKA!!!

Przysiad - krok po kroku do perfekcji...

poniedziałek, 16 Kwiecień 2018

Jak poprawnie wykonywać przysiad?Skoro przysiady są tak doskonałe, dlaczego stosunkowo tak niewiele osób faktycznie je ćwiczy? Wiemy już, że są niezbędnym ruchem codziennego życia i że wykonując przysiady możemy rozwinąć niemal każdy mięsień dolnych części ciała, więc dlaczego gdy idziemy na siłownię, coraz częściej w klatce do przysiadów stoi jakiś facet i ćwiczy biceps, zamiast wykonywać przysiady? Myślę, że istnieje wiele powodów…Przysiady są trudne i nauczenie kogoś jak wykonywać je efektywnie i dobrze, wymaga doświadczenia, cierpliwości i czasu – czegoś, czego wielu pracownikom siłowni bardzo brakuje. Przysiad jest wymagającym technicznie ćwiczeniem, a gdy przychodzi co do czego, łatwiej jest wskoczyć na suwnicę i uzyskać natychmiastowy trening niż spędzić kilka tygodni na doskonaleniu bardziej zaawansowanego i złożonego, aczkolwiek oczywiście bardziej skutecznego ćwiczenia. Jeśli przysiady wykonywane są prawidłowo, naprawdę wzmacniają zdrowie kolan i dolnej części pleców. Owszem, gdy ćwiczymy przysiady z 250kg obciążeniem wiąże się to z pewnym ryzykiem, lecz jeśli podnosisz taką masę kilogramów, twoja siła i wytrzymałość są naprawdę więcej niż przeciętne. Dla reszty z nas, którzy nie są w stanie udźwignąć aż tak wielkiego obciążenia, przysiady z umiarkowaną wagą doskonale wzmacniają nasze ciała i nie są szkodliwe dla zdrowia. Wreszcie, przysiady to ciężka praca! Seria z dużą ilością powtórzeń maksymalnie przyspieszy pracę twojego serca i wywoła przyspieszony oddech. Nie ma czegoś takiego jak lekki czy łatwy trening przysiadów.

Technika wykonywania przysiadów… Nadchodzi moment, gdy zaczynasz myśleć podobnie jak ja i chcesz rozpocząć wykonywanie przysiadów lub upewnić się, że wykonujesz je poprawnie. Postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami i skup się na technice, zanim zaczniesz martwić się o obciążenie. Fragmenty zaznaczone pogrubioną czcionką to punkty, o których szczególnie musisz pamiętać, jeśli chcesz na dobre utrwalić sobie poprawną technikę przysiadów. Skupimy się tutaj na przysiadach ze sztangą na barkach, ponieważ jest to najbardziej wyzywająca odmiana z wszystkich powszechnie wykonywanych.

1.Oprzyj sztangę na górnej części pleców – nigdy nie opieraj gryfu o szyję. Im niżej tym lepiej, jeśli chodzi o umieszczenie sztangi podczas przysiadu.
2.Trzymaj sztangę tak wąskim chwytem jak tylko pozwala ci na to elastyczność twoich ramion. To sprawia, że górne mięśnie pleców również aktywują się i zapewniają dodatkowe wsparcie i amortyzację.
3.Mocno trzymając sztangę unieś ją i odejdź na krok przed stojak, a następnie ustaw się tam ze stopami rozstawionymi na szerokość barków. Palce u stóp skieruj lekko do zewnątrz.
4. Wypchnij klatkę piersiową, wyprostuj plecy i napnij mięśnie brzucha! Wykonaj wdech.
5.Skieruj kolana do zewnątrz (w kierunku tym samym co stopy) i mocno oprzyj się na stopach!
6.Równomiernie rozkładaj ciężar pomiędzy piętami, a przednimi częściami stóp.
7.Najpierw biodra, a dopiero później kolana!
8.Wypchnij biodra do tyłu, ugnij kolana i zejdź tak nisko, by biodra znalazły się na poziomie kolan. Nie pozwól sobie na wygięcie dolnej części pleców. Patrz bezpośrednio w przód przez cały czas. Trzymaj klatkę wypiętą i opieraj ciężar na piętach!
9.Na wydechu, prostuj kolana i biodra, jednocześnie utrzymując na początku ruchu kąt nachylenia tułowia, a dopiero następnie w pełni się wyprostuj.
Chciałbym móc nauczyć techniki każdego z was, lecz niestety, moje supermoce kończą się na możliwości zjedzenia kilku paczek Oreo w ciągu nawet jednej godziny – podróże w czasie czy inne sposoby by być w tysiącach miejsc naraz wykraczają już poza moje siły. Jeśli jednak potrzebujesz więcej informacji na temat przysiadów, znajdziesz o nich mnóstwo wiedzy w internecie, dużo dobrych książek i dosłownie tysiące filmów instruktażowych. Zawsze możesz też zwrócić się do naszego CENTRUM TRENINGOWEGO W KRAKOWIE, ( jeśli wam po drodze) i poprosić o pomoc trenera personalnego.