KILKA RZECZY, KTÓRE POWINNIŚCIE WIEDZIEĆ O TŁUSZCZACH…

sobota, 7 Lipiec 2018

To może nie być nowość dla ludzi ze świata treningów siłowych (pamiętajcie o Louie Simmons, który lata temu twierdził, że cholesterol „zamienia się w testosteron!”), ale jest to przełomowe. Cholesterol był zwykle uważany za wroga, gdy brano pod uwagę zwykłego zjadacza chleba, a nie ciężko trenującego siłacza.

Pytanie: Czy branie specjalnie zaprojektowanego suplementu tłuszczowego wykonanego z cholesterolu i wymieszanego ze specjalnie ukształtowanymi trójglicerydami pomoże ci zyskać masę mięśniową w ciągu kolejnych 12 miesięcy?

W końcu! Na cholesterol zaczyna się patrzeć inaczej niż tylko jak na złoczyńcę! Jest to tak samo ekscytujące z perspektywy naukowej, jak z perspektywy potencjalnych przyrostów mięśniowych.

Jedną z rzeczy, które chcieliby ustalić naukowcy jest to, czy cholesterol w diecie wpływa znacznie na ilość cholesterolu w surowicy krwi i jaka cecha cholesterolu ma wpływ na przyrost masy mięśniowej? Zasugerowano już kilka mechanizmów komórkowych.

Przyjmowanie cholesterolu z nadzieją, że ten suplement tłuszczowy pomaga w budowaniu mięśni? Pewnego dnia to może stać się prawdą! Do tego czasu, podnoście ciężary i jedzcie dużo jaj – całych jaj.

Najnowsze informacje na temat CLA (czyli kwasu rumenowego)
Szybki kurs odświeżający informacje: każdy był naprawdę podekscytowany kwasem rumenowym kilka lat temu, ponieważ wydawało się, że pozbawia on szczury tłuszczu. Naprawdę te szczury miały najlepsze mięśnie brzucha w szczurzym świecie i były sławniejsze niż Back Street Boys.

Inne studia ukazały, że izomery kwasu rumenowego t10 i c12 mogą zapobiegać gromadzeniu się tłuszczu w ciele – jest on antylipogeniczny. Prowadzi to do absorbowania składników odżywczych do mięśni, jeśli korzysta się z odpowiedniego połączenia izomerów. Niestety, wiele wczesnych suplementów zawierających CLA sprzedawano, zanim poszczególne izomery zostały w ogóle scharakteryzowane.

W końcu powstały dwie meta-analizy – badania, które przyglądają się innym badaniom i wyciągają wnioski na podstawie ich wyników. Dotyczyło to również badań CLA na ludziach.
Meta-analizy utraty tłuszczu pokazują, że „średni” efekt redukcji tkanki tłuszczowej pojawia się po spożyciu 3 gram pomieszanych izomerów CLA. Co oznacza „średni”? 2-4 kg dodatkowo spalonego tłuszczu w okresie trzech miesięcy, trochę więcej w ciągu połowy roku.
Podobnie, meta-analiza z 2009 roku, wykonana przez tą samą grupę wykazała niewielki przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej dzięki spożywaniu CLA – efekt, który nie był powiązany z (większą) dawką ani z długością stosowania.

Na szczęście firmy suplementowe dała nam już pełną dawkę CLA, której potrzebujemy, więc jeśli je zażywasz, wszystko jest w porządku. Nie ma potrzeby przyjmowania większej dawki, ponieważ nadmierne spożycie CLA może mieć negatywny wpływ na zdrowie.

Zakończenie
Wybieraj tłuszcze mądrze, kupuj oleje rybie, zastanów się nad CLA. Nie bój się produktów bogatych w cholesterol, jeśli jesteś zdrowym siłaczem. W naszym przypadku to działa.