JOGA – NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA- cz.2

czwartek, 8 Listopad 2018

Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc ci w dostosowaniu obecnej praktyki do wyników, których oczekujesz:

  • Jeśli joga jest jedynym typem ćwiczeń jaki wykonujesz, 1 – 1,5 godziny trzy do pięciu razy w tygodniu byłoby idealne.
  • By zwiększyć wytrzymałość, staraj się utrzymać pozycje przez dłuższy czas, konsekwentnie dążąc do 10 oddechów przy każdej.
  • Wykonuj pozycje wymagające zachowania równowagi w oparciu o miejsca, w których chcesz rozwinąć mięśnie. Pozycje w staniu dobre są dla nóg, natomiast pozycje na rękach doskonale rozwijają górne partie ciała. Wszystkie pozycje wymagające utrzymania równowagi wzmacniają twój tułów i skupienie.
  • Dowiedz się co nieco na temat tego czym są bandhy i jak włączyć je do swojej praktyki asany. To wzmocni twój tułów i da ci większą świadomość oraz kontrolę w całym ciele.

Nie zapominaj o znaczeniu i wpływie na ciało zdrowej, dobrej diety. Jednym z powodów, dla których jogini nie rozwijają dużych, masywnych mięśni, jest fakt, iż nie jest to ich celem. Z tego powodu nie dostosowują do tego swojej diety.

Odczuwam ból nadgarstków podczas wykonywania pozycji na rękach. Czy to częste zjawisko? Co mogę zrobić, by temu zapobiec?

Wiele osób cierpi na ból nadgarstków wykonując jogę. Zazwyczaj spowodowane jest to brakiem rozciągnięcia tego stawu lub niewłaściwym ułożeniem rąk podczas ćwiczeń; na przykład opieramy ciężar za bardzo na nadgarstkach, podczas gdy powinniśmy przenieść go nieco bardziej w przód, by obciążył całe dłonie.

Rozsuń palce, oprzyj ciężar na palcach, na środku dłoni i nadgarstku. Pomyśl o swoich dłoniach jak o przyssawkach – wszystkie części dotykające podłogi powinny zostać wykorzystane do podparcia ciężaru, by wytworzyć maksymalną wytrzymałość i przyczepność.

Ból nadgarstków może być wynikiem słabości tej części ciała. Wykonywanie pozycji psa i delfina może pomóc wzmocnić nadgarstki.

Jeśli nadal czujesz ból, poproś instruktora o poradę, może poinstruuje cię jak go zniwelować.

Czy można ćwiczyć jogę codziennie?

Tradycyjna joga praktykowana jest sześć razy w tygodniu. Ćwiczenie codziennie jest w porządku i może być korzystne z kilku powodów;

Po pierwsze, poprawi to zarówno równowagę zewnętrzną jak i wytworzy wewnętrzną harmonię organizmu. Gdy mięśnie i otaczające je tkanki tą wydłużone i zrelaksowane podczas sesji jogi, poprawia się krążenie krwi. To z kolei sprawia, że dociera do nich więcej tlenu, który wspomaga ich rozwój i regenerację, co czyni je skuteczniejszymi przy kolejnej sesji, oraz w życiu codziennym.

Jasność umysłu i skupienie, którego nauczysz się praktykując jogę, pomoże ci radzić sobie ze stresem każdego dnia.

Nie zawsze musisz ćwiczyć z maksymalną intensywnością, po prostu słuchaj czego potrzebuje twój organizm. Poranne energetyzujące ćwiczenia, dadzą ci energię na cały dzień, a czasem wieczorem lepsza będzie sesja regenerująca, uspokajająca, która pozwoli ci oderwać się od nerwów i frustracji z całego dnia.
Bierz z JOGI co najlepsze i relaksuj się!!!