JAK WALCZYĆ Z PRZETRENOWANIEM?

Czas coś z tym zrobić!

sobota, 1 Lipiec 2017

Przetrenowanie spotyka wszystkich, którzy zaburzają równowagę pomiędzy treningiem, a regeneracją i nie ma tutaj znaczenia czy jest to osoba wysportowana czy nie. Wiek również nie odgrywa tu większej roli. Każdemu z nas może się to przytrafić....

Właściwe zaprojektowanie programu treningowego, pomoże ci przejść długą drogę bez przetrenowania. Jednak w wielu przypadkach to problemy spoza siłowni dodatkowo obciążają układ nerwowy, skutkując kiepskimi rezultatami ćwiczeń i ogólnym poczuciem niemocy.
Jeśli właśnie tak się czujesz, czas coś z tym zrobić!

Czym jest przetrenowanie ośrodkowego układu nerwowego (OUN)? Przetrenowanie mięśni występuje wtedy, gdy nie dajemy im wystarczająco dużo czasu na regenerację tkanek. Na przykład jeśli w poniedziałek intensywnie trenowałeś mięśnie czworogłowe, a następnie we wtorek wróciłeś na siłownię, by trenować je jeszcze raz, możesz być narażony na przetrenowanie. Trening tych samych mięśni bez przerwy może mieć negatywny wpływ na ich rozwój i dotyczy to zazwyczaj konkretnej grupy mięśni.
Z kolei przetrenowanie ośrodkowego układu nerwowego jest problemem ogólnosystemowym. Ma wpływ nie tylko na mięśnie czworogłowe, klatkę czy plecy, lecz na całe ciało. Twój ośrodkowy układ nerwowy jest odpowiedzialny za generowanie skurczów mięśni we wszystkich rodzajach treningu, więc gdy treningi kumulują się, OUN może ulec przemęczeniu.
W wyniku ogólnego zmęczenia będziesz słabszy i wolniejszy we wszystkich ruchach. Może okazać się, że nie masz możliwości generowana siły, z którą do tej pory nie miałeś problemu.

Co wywołuje przetrenowanie układu nerwowego? Na siłowni, głównym winowajcą jest program, który zmusza cię do zbyt dużego natężenie pracy i za krótkiego czasu na odpoczynek. Pamiętaj: Nawet jeśli program zaprojektowany jest poprawnie, by umożliwić mięśniom wystarczająco dużo czasu na odpoczynek pomiędzy sesjami ich treningu, twój ośrodkowy układ nerwowy jest automatycznie stymulowany.
Wszystkie formy napięcia mogą połączyć się i przeciążyć OUN. Winić możemy za to stres w pracy, domu, problemy dnia codziennego, etc.. W takim momencie, trening, który wykonywałeś normalnie może tylko dolać oliwy do ognia i sprawić, że poczujesz się jeszcze gorzej. Jeśli podejrzewasz, że cierpisz z powodu przetrenowania OUN, staraj się kompleksowo spojrzeć na potencjalne przyczyny.
Jak więc rozwiązać ten problem?