INTENSYWNY TRENING KORPUSU

środa, 14 Luty 2018

Twój korpus składa się z dziesiątek mięśni, które wykonują wiele zadań, łącznie z najprostszą, czyli utrzymywaniem cię w pozycji wyprostowanej i ochroną wszystkich ważnych organów wewnętrznych. Wzmocnij swój korpus za pomocą przedstawionych poniżej 3 treningów. Pomyśl także o specyficznych sportach w których ta siła jest niezbędna !!!

 

Treningi korpusu budujące mięśnie

Czym właściwie jest korpus?

Niektórzy eksperci fitnessu (także i ja) twierdzą: „Mięśnie korpusu są najważniejszymi mięśniami w twoim organiźmie. Dosłownie trzymają cię w wyprostowanej pozycji. Są odpowiedzialne za postawę i siłę. Ręce, nogi i głowa są całkowicie zależne od korpusu jeśli chodzi o wsparcie i równowagę”.
Tak? Naprawdę? Podam przykład oparty na tzw mięśniach dyskotekowych- klata, biceps, barki.  Nie wzmacniając adekwatnie mięśni korpusu i skupiając się na izolacji mięśni, jesteś w stanie wycisnąć ogromne ilości nad głowę lub na klatę.  A jeśli twoje bosko rozbudowane ramiona podniosą ciężar który twój korpus nie jest w stanie utrzymać?  Nie wiem jak ty, ale ja naoglądałem się wielu kontuzji i wiem że kontuzja kręgosłupa jest pa-sku-dna.

Pamiętaj, że ciało działa jak maszyna. Wszystkie poruszające części są pięknie zintegrowane, dzięki czemu możesz tańczyć z wdziękiem Barysznikowa, skopać komuś tyłek niczym Bruce Lee i wykonać back flip jak Nadia Comaneci.

Mięśnie korpusu

Myśląc o korpusie najlepiej wyobrazić sobie grupę mięśni otaczających tułów.

Mięśnie korpusu tylne: Mięsień prostownik kręgosłupa, mięśnie najszersze grzbietu, mięśnie czworoboczne, mięsień pośladkowy większy, itd.

Mięśnie korpusu przednie: Mięsień prosty brzucha, zewnętrzne i wewnętrzne mięśnie skośne brzucha, mięsień poprzeczny brzucha i zginacze bioder.

Treningi korpusu

Istnieje więcej niż jeden sposób pracowania nad silnym korpusem. Oto kilka różnych opcji efektywnych ćwiczeń wzmacniających tą część ciała.

Tradycyjny trening korpusu

 ĆWICZENIE SERII POWTÓRZEŃ
 Brzuszki na piłce stabilizacyjnej 3 15-20
 Unoszenie nóg w leżeniu na ławce płaskiej 3 15-20
 Brzuszki skośne 3 15-20
 Unoszenie nóg w leżeniu, do świecy 3 15-20
 Skręty tułowia z piłką lekarską 3 15-20

Unikalny trening korpusu

 ĆWICZENIE SERII POWTÓRZEŃ
 Rozgrzewka – Przysiady ze sztangą 2 15
 Przysiady ze sztangą 4 5, 10, 15, 20
 Wykroki z hantlą lub sztangą w jednej ręce* 4 24 na nogę
 Pompki 2 do zmęczenia
 Pompki na jednej ręce 2 do zmęczenia
 Scyzoryk 3 12
 Deska – mostek w podporze na łokciach 3 60 sek

*Może wydawać się dziwne, lecz trzymając obciążenie tylko w jednej ręce, zmuszasz mięśnie korpusu do pracy, by ustabilizować tułów.

Nietradycyjny trening korpusu

1. Kajakarstwo- 
Prawdopodobnie najciekawsze i najfajniejsze ćwiczenie tułowia jakie możesz wykonać. Będziesz trenować ruch w każdej płaszczyźnie, nie zaniedbasz ani jednego mięśnia korpusu, a na dodatek masz możliwość jednocześnie podziwiać piękne krajobrazy.

2. Taczka
Ten trening wymaga partnera, prawdopodobnie robiłeś to w szkole. Gdy już znajdziesz partnera, niech chwyci twoje nogi w kostce i trzyma je przy swoich biodrach, a ty na rękach posuwaj się do przodu – jak farmer ze swoją taczką. Jest to ciekawsza i bardziej intensywna wersja „deski”.

3. Boks i kickboksing
Byłeś kiedyś naprawdę wkurzony? W takich sytuacjach dobrze jest udać się do klubu fitness, gdzie dostępne będą rękawice i ciężki worek treningowy. Uderzanie i kopanie worka zapewni ci doskonały trening całego ciała, a korpus będzie pracować jak szalony.

4. Sztuki walki
Zapasy, judo lub ju jitsu, niezależnie od faktu czy jesteś fanem tego typu sportów czy nie, zdecydowanie świetnie rozwijają mięśnie korpusu. Postaraj się tylko nie zabić partnera.