INTELIGENTNE WYBORY…

4 zdrowe nawyki, z których lepiej zrezygnować...

wtorek, 17 Kwiecień 2018

Większość ludzi myśli, że bycie sprawnym i zdrowym człowiekiem oznacza wiele wyrzeczeń. Takie osoby stają się ofiarami zdrowych zwyczajów, a to nie jest już zabawa. Co, jeśli niektóre nawyki wydawały się Wam dobre, w rzeczywistości są dla Was szkodliwe?

Wbrew temu, co stara się Wam wpoić większość magazynów i portali fitnessowych, nie wszystkie fitnessowe reguły są dobre dla każdego. Czasami widzicie, że coś na Was nie działa tak, jak powinno. Oto 4 popularne i zdrowe nawyki, które musisz rozważyć, by być fit…

1. Zmuszanie się do biegania…Wiele osób uważa, że bieganie to najlepszy sposób na bycie fit, ale to nie może być dalsze od prawdy. Z pewnością istnieją ludzie, którzy są naturalnie stworzeni do biegania i faktycznie doświadczają euforii biegacza. Jednak niektórzy z Was boją się biegu bardziej, niż czegokolwiek innego, a mimo to wierzą, że to jedyny sposób, by być w formie. Jeśli tak jak ja, wolicie zrobić wszystko inne, niż iść pobiegać, spróbujcie czegoś, co sprawi Wam radość. Może to być taniec, joga, sporty walki jak boks, wspinaczka lub inne. Nie tylko przestaniecie się lękać treningów, ale będziecie chodzić na nie z przyjemnością. W konsekwencji, zdrowe nawyki wejdą Wam w krew.

2. Rozdzielanie treningów siłowych i kardio…Gdzieś, kiedyś ktoś wpadł na pomysł, by trenując robić na zmianę sesję treningów siłowych, a następnym razem kardio. Nawet część trenerów personalnych zaleca taki plan treningowy swoim klientom. By naprawdę zmaksymalizować treningi, należy porzucić pomysł oddzielania treningów i po prostu połączyć je w jeden. Może to oznaczać treningi interwałowe z kombinacją intensywnych ćwiczeń kardio, jak burpees, i treningów siłowych, jak przysiady i pompki. Albo po prostu dodajcie kilka ćwiczeń plyometrycznych, jak skakanie na skakance lub sprint w miejscu między seriami wyciskania. Zaoszczędzicie swój czas, ćwicząc w ten sposób i zależnie od celów, Wasze treningi mogą stać się tak skuteczne, jak to tylko możliwe.

3. Unikanie swoich wszystkich ulubionych (i niezdrowych) produktów…Jedną z najgorszych rzeczy, jaką się zaleca podczas stosowania diety i zmian nawyków żywieniowych na zdrowsze, jest zmuszanie do rezygnowania ze wszystkich niezdrowych pokarmów. To sprawia, że czujecie się źle nastawieni do nowych zasad. Zwykle prowadzi to do regularnych epizodów obżarstwa produktów, na które w danym momencie macie ochotę. Jeśli regularnie ćwiczycie i trzymacie się zdrowej diety przez większość czasu, możecie pozwolić sobie na swoje ulubione i mniej zdrowe jedzenie. Dzięki temu będziecie nie tylko weselsi i mniej zgorzkniali, ale bardziej prawdopodobnie wprowadzone nowe zasady staną się Waszymi nawykami przez całe życie.

4. Obsesyjne liczenie kalorii…Kiedy byłem na początku swojej fitnessowej przygody, śledziłem każde ćwiczenie i dokładnie wiedziałem, ile kalorii spaliłem podczas ruchu i treningów każdego dnia. Pomimo obsesyjnego liczenia kalorii, które zjadłem i które spaliłem poprzez aktywność, nie widziałem żadnych postępów. Codziennie spędzałem godziny na treningach, sumując wydatek energetyczny z bieżni i treningów siłowych. Kiedy w końcu porzuciłem to szaleństwo, mogłem się skupić na byciu szczuplejszym i silniejszym.

Wnioski…Jakie z tego wnioski? Spróbujcie unikać wszelkiego rodzaju ćwiczeń, których nie lubicie. Nie pozbawiajcie się wszystkiego, co kochacie. Dążcie do równowagi, jeśli tylko jest to możliwe. Dzięki temu nie tylko będziecie się cieszyć życiem, ale utrwalicie zdrowe nawyki na bardzo długo.