HIIT – TRENING W DOMU…

Skończ z wymówkami...

środa, 4 Październik 2017

Na pewno wiesz, że możliwe jest wykonywanie intensywnego treningu spalającego tłuszcz w domowych warunkach !!! Dodam nawet, że wszystko czego dziś potrzebujesz to schody i obciążenie dostępne w domu. Domowy trening HIIT nastawiony jest przede wszystkim na spalanie tłuszczu, jednak poza tym wzmocni również twoje nogi i resztę ciała...

Schody, krzesła, kanapa, stół… W naszym codziennym życiu schody i reszta wyposażenia domowego zazwyczaj uważane są za elementy wystroju. Wchodzenie po schodach jest czymś, co po prostu musimy robić, bo nie ma innego wyjścia. Chyba, że ktoś ma w domu windę, w co jednak wątpię. Jest jednak coś, o czym niewiele osób wie, a mianowicie schody, jeśli dobrze zastosowane, są jednym z najskuteczniejszych narzędzi treningowych i na dodatek nie musisz iść na siłownię, by się zmęczyć!
Domowy trening HIIT jest przeznaczony dla każdego, kto oczekują szybkiego treningu obwodowego. Chodzi o to, by wykonać najwięcej powtórzeń w obwodzie jak to możliwe podczas 7 obwodów– celem długoterminowym jest ukończenie 15 obwodów (około 30 min), przy minimalnym odpoczynku, poprawiając swój poprzedni rekord co tydzień. Możesz sprawić, że ćwiczenia będą trudniejsze lub łatwiejsze przez zwiększanie ilości powtórzeń lub ilości stopni do pokonania.
By wykonać thruster, trzymaj obciążenie (np zgrzewke wody-6-10 kg) przed sobą na poziomie klatki piersiowej i zrób przysiad siadając na drugim lub trzecim schodku. Gdy już usiądziesz, szybko wstań i płynnie przejdź do wyciśnięcia obciążenia w pionie, wykorzystując moment siły wygenerowany przez nogi podczas wstawania. Następnie trzymając obciążenie w komfortowej pozycji, po prostu wejdź na wyższy schodek (lub nawet na kolejny, pomijając drugi) i zejdź, a później powtórz to z drugą nogą i przejdź do kolejnego thrustera.
Zacznij od kilkuminutowej rozgrzewki np; skakanka lub sprinty w miejscu przez 60 sekund. 

PROGRAM;

 Program dla KAŻDEGO !!!  SERII   POWTÓRZEŃ  ODPOCZYNEK 
 Thruster z obciążeniem 1 10 60 sek
 Wchodzenie na (1 lub 2) schody z obciążeniem 1 10 (na nogę) 60 sek
 Sprinty po schodach 1 10 razy góra/dół 60 sek
 Burpess 1 20 60 sek
 Pompki (dowolny rodzaj) 1 10 60 sek
 Pajacyki 1 20 60 sek
 Brzuszki (dowolny rodzaj) 1 50 60 sek

*dodatkowe pomysły na obciążenie – kosz wiklinowy wypełniony książkami, torba wypełniona ciuchami, załadowana walizka lub jeżeli twoją siłownią ma być twoje mieszkanie sugerujemy zaopatrzyć się w hantle ze zmiennym obciążeniem. 

WNIOSEK…Jeśli nie możesz iść na siłownię lub wyjść z domu, staraj się zrobić porządny trening. Chore dzieci lub brzydka pogoda to żadna wymówka. Warto codziennie podnieść sobie trochę ciśnienie i rozładować stres… Trening z masą ciała to idealne rozwiązanie…