7 LEKCEWAŻONYCH POWODÓW GŁODU…

Czujesz się głodny cały czas?

środa, 25 Kwiecień 2018

Czujesz się głodny cały czas? Jeśli tak, prawdopodobnie rozważyłeś już zwiększenie spożycia błonnika lub białka, picie jeszcze większej ilości wody i innych klasycznych strategii, które pomagają w walce z niepohamowanym apetytem...

Co zrobić jeśli wszystkie zawiodą, a męczy cię uczucie głodu tak intensywne, że nie możesz na niczym innym się skupić? To moment, w którym musisz spojrzeć na swój styl życia i ocenić czy którakolwiek z poniższych 7 kwestii odnosi się do Ciebie….

1. Nadmierna ilość kardio o niskiej intesywności… Liczne badania przeprowadzone w ostatnich latach sugerują, że ćwiczenia kardio są skutecznym sposobem, by zwiększyć uczucie głodu.
Badania sugerują, że apetyt może być lepiej kontrolowany przez ćwiczenia niż przez prostą powściągliwość. Lecz jeśli jesteś całymi godzinami przykuty do maszyn kardio i trenujesz z niską intensywnością, może to wywołać wręcz przeciwny skutek – gwałtowny wzrost uczucia głodu.
Badania niemieckich rowerzystów wykazały, że produkcja greliny – hormonu pobudzającego apetyt – znacznie wzrosła w ich organizmach po 120 minutach ćwiczeń z umiarkowaną intensywnością. Z kolei przy ćwiczeniach o wysokiej intensywności, poziom wydzielania greliny nie podniósł się w znaczący sposób.
Inne badania potwierdziły tezę, że trening z wysoką intensywnością nie pobudza, aż tak wzmożonego apetytu. Jeśli utkniesz na maszynie kardio z umiarkowaną intensywnością i czujesz się wygłodniały, to może nadszedł czas, by zwiększyć intensywność ćwiczeń.
Oczywiście nie wszystkie rodzaje kardio są identyczne. Jedne z ostatnich badań sugerują, że pływanie stymuluje apetyt znacznie bardziej niż np. bieganie.
Jeśli po wyjściu z basenu masz ochotę od razu pobiec do piekarni, rozważ zastosowanie treningów krzyżowych w swojej rutynie.

2. Niedobór snu… Nie jest tajemnicą, że brak snu może zaszkodzić wydajności twojego treningu i zrujnować regenerację pomiędzy treningami, jak również skutecznie zaszkodzi twojej diecie.
Badania wykazały, że jedna bezsenna noc wywołała u badanych znacznie pobudzony apetyt spowodowany drastycznie podniesionym stężeniem greliny. Inne badania wykazały podobne wyniki u pacjentów, którzy źle sypiali przez kilka kolejnych nocy.
To sugeruje prostą zależność: im mniej snu, tym bardziej narażasz się na ryzyko niekontrolowanego głodu. Prawdopodobnie nie potrzebujesz dowodów na to by wiedzieć, że jeśli po nocy, podczas której spałeś źle lub zbyt krótko, czujesz się zmęczony – trudno ci będzie utrzymać pozytywne nastawienie wobec restrykcyjnej diety.