5 ĆWICZEŃ DLA WZMOCNIENIA SIŁY TUŁOWIA DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Wzmocnij wszystkie mięśnie...

piątek, 20 Styczeń 2017

Chcesz wzmocnić swój korpus? Trenuj nie tylko mięśnie proste brzucha, lecz całą środkową część ciała. Ten trening zawiera 5 ćwiczeń, które pomogą ci wzmocnić tułów od mięśni skośnych po prostownik grzbietu...

Wydaje się, że każdy siłacz na świecie wie jak ważny jest treningu tułowia. Problemem jednak jest to, że pomimo ogólnej wiedzy, większość ludzi nadal trenując tułów stosuje jedynie brzuszki lub inne ćwiczenia skupiające się wyłącznie na mięśniach prostych brzucha.

Twój tułów to cała siatka połączeń mięśni.
Główne spośród nich to:

Mięśnie poprzeczne brzucha – grupa mięśni położonych pod mięśniami skośnymi. Uważa się ją za główną część mięśni tułowia.
Mięśnie proste brzucha – gdy dobrze wyrzeźbione, tworzą estetyczny sześciopak na brzuchu. Jest to ściana mięśni, przebiegająca od mostka do miednicy.
Mięsień wielodzielny – najsilniejszy mięsień w dolnym odcinku kręgosłupa, jego funkcją jest prostowanie i utrzymywanie kręgosłupa.
Wewnętrzne i zewnętrzne mięśnie skośne – te dwie grupy mięśni rozciągają się od żeber do bioder.
Prostownik grzbietu – Grupa mięśni biegnąca wzdłuż kręgosłupa.

Zasada jest prosta: jeśli chcesz mieć silny tułów, musisz skupić się na całym pakiecie mięśni.

Poniższy trening tułowia należy wykonywać dwa razy w tygodniu, z kilkoma dniami odpoczynku pomiędzy sesjami. Będziesz ćwiczyć mięśnie brzucha, dolną część pleców oraz mięśnie skośne.

Program treningowy

 Poniedziałek – Klatka + Triceps serii powtórzeń
 Mostek w podporze na łokciach 3-4 60 sek
 Prostownie pleców na ławce rzymskiej 3-4 12-15
 Boczne skłony z hantlą (lub kettlebell) 3-4 12-15
 Brzuszki 3-4 max w 60 sek
 Wymachy prostymi nogami 3-4 max w 60 sek