TRENING OBWODOWY DLA ZABIEGANYCH…

30 minutowe sesje treningowe...

poniedziałek, 5 Marzec 2018

Zazwyczaj rozmawiając z moimi nowymi klientkami, które chcą poprawić swoją formę i sylwetkę, sporny argument który najczęściej słyszę, to wieczny dylemat ze znalezieniem czasu na trening. Oczywiście są bardzo chętne, by ćwiczyć, ale napięty harmonogram im na to nie pozwala. Jestem pewien, że wiele z was ma ten sam problem czytając ten artykuł....

Trening obwodowy… A co gdybym powiedział, że możesz uzyskać pełny trening całego ciała i czuć się zdrowo, za pomocą jedynie dwóch 30-40 minutowych sesji treningowych tygodniowo? Wiele z was będzie zaskoczonych, lecz takie jest piękno treningu obwodowego.
Trening w stylu obwodowym pozwala wykonać znacznie więcej pracy w krótszym czasie, niż można to zrobić z tradycyjną formą treningu siłowego. Założenie jest dość proste: wykonujesz ćwiczenie, jedną serię, po której od razu przechodzisz do kolejnego ćwiczenia. Warunkiem jest to, by następujące po sobie ćwiczenia nie angażowały tej samej głównej grupy mięśniowej.
Ten rodzaj treningu pozwala mięśniom na odpoczynek, gdy wykonujesz ćwiczenia angażujące inne mięśnie. Intensywność całego treningu jest wystarczająco wysoka, by uzyskać korzyści zbliżone do treningu kardio. Dzięki temu wyeliminowana zostaje potrzeba spędzenia dodatkowego czasu na maszynach kardio – tym samym mamy ugotowane dwie pieczenie na jednym ogniu.
Poniżej znajduje się kompletny trening obwodowy, który możesz wykonywać dwa razy w tygodniu lub częściej, w zależności od twoich potrzeb, stylu życia i celów. Ten specyficzny trening zaspokaja większość potrzeb, które powinny zostać uwzględnione w każdym programie treningowym dla kobiet.

  • Buduje podstawową siłę, która zrównoważy skutki powszechnie związane z osteoporozą i starzeniem się.
  • Trening w stylu obwodowym zapewnia korzyści kardio, bezpośrednio związane z intensywnością.
  • Ćwiczenia izolacyjne z większą ilością powtórzeń zapewniają efekt „rzeźbienia” mięśni, pożądany w treningach nastawionych na utratę tłuszczu.
  • Wymienione ćwiczenia trenują wszystkie główne grupy mięśniowe, tworząc seksowne, zgrabne ciało.
  • Strategicznie sparowane ćwiczenia pozwalają mięśniom na odpoczynek.
  • Eliminuje potrzebę kardio po treningu siłowym.

Zanim przejdziemy do wykonywania programu, musisz zrozumieć, że jest on łatwy do dostosowywania do twoich indywidualnych potrzeb, preferencji i możliwości. To, jak go wykonujesz, będzie określać jakie rezultaty otrzymasz. Dla ludzi, którzy chcą spalić tłuszcz, najlepsze będzie zwiększenie intensywności treningów i zmniejszenie czasu na odpoczynek pomiędzy seriami i obwodami. Doskonałym sposobem, by stopniowo dodawać intensywności do każdego kolejnego treningu jest mierzenie czasu poszczególnych obwodów oraz całych treningów i zapisywanie ich, a następnie staranie się, by każdy kolejny trening trwał krócej niż poprzedni.
Dla osób, które chcą skupić się na wzmocnieniu mięśni dobrze zadziała zwiększenie intensywności. W tym celu pozwól sobie na dłuższe odpoczynki.