PIŁKA W WERSJI PRO…

Alternatywa na trening w domu...

czwartek, 6 Grudzień 2018

Jeśli ćwiczycie już jakiś czas z piłką, prawdopodobnie jesteście gotowi na wypróbowanie czegoś nowego i wyzywającego. Przedstawione poniżej ćwiczenia angażują: brzuch, plecy, nogi i górne partie ciała. To wspaniała alternatywa dla tradycyjnego treningu brzucha. Możesz również dołączyć podane ćwiczenia do swojego programu treningu siłowego, żeby stał się jeszcze bardziej intensywny. Upewnij się, że czujesz się komfortowo na piłce i skorzystaj z proponowanych modyfikacji.

Prostowanie nóg na piłce; Usiądź na krawędzi piłki i przenieś ciężar ciała na prawą nogę, gdy będziesz prostować lewą. Obniż nogę i powtarzaj ćwiczenie przez 1-3 serii, składających się z 10-16 powtórzeń na każdą nogę. Oprzyj się o ścianę by złapać równowagę.

Przekładanie piłki w scyzoryku;Połóż się z wyprostowanymi nogami uniesionymi ku górze. Umieść piłkę pomiędzy stopami, ściskając ją, by została na miejscu. Opuść ręce i nogi na podłogę. Unieś je z powrotem ku górze i weź piłkę do rąk, ponownie obniżając ręce i nogi na podłogę. Kontynuuj, przekładając piłkę z rąk między stopy przez 1-3 serii składających się z 10-16 powtórzeń.
Ułatwienie: Zachowaj lekko zgięte kolana i nie opuszczaj nóg ani rąk do końca.

Ściskanie i unoszenie piłki;Połóż się na prawym boku z piłką pomiędzy stopami/goleniami, ściskając ją, by pozostała na miejscu. Ściśnij piłkę i napnij mięśnie brzucha, jednocześnie unosząc dolną nogę kilkanaście cm nad podłogę. Obniż nogę i powtórz ćwiczenie, zanim zmienisz strony. Wykonaj 1-2 serii po 10-16 powtórzeń na każdą stronę.
Ułatwienie: Spróbuj wykonać ćwiczenie bez piłki.

Wyciskanie jednej nogi na piłce;Rozpocznij opierając się plecami na piłce, z ugiętymi kolanami, kucając przed piłką. Załuż stopę lewej nogi na prawe kolano i za pomocą prawej nogi odepchnij się od podłogi. Obniż ciało i powtórz ćwiczenie. Wykonaj 1-2 serii z 10-16 powtórzeniami na każdą stronę.
Ułatwienie: Przytrzymaj się ściany lub podeprzyj się palcami o podłogę, by utrzymać równowagę.