PIĘKNE NOGI…

Efektywne ćwiczenia nóg dla kobiet...

poniedziałek, 1 Październik 2018

Poziom 3:  Trening nóg dla zaawansowanych;
1 – Przysiad na jednej nodze
– Stań na odległość około 1m od krzesła, odwrócona do niego plecami. Umieść prawą stopę na siedzeniu krzesła i wyciągnij ręce do przodu. Złącz dłonie. Przenosząc większość ciężaru ciała na prawą nogę, uginaj ją w kolanie, aż udo będzie w pozycji równoległej do podłogi, a prawe kolano skierowane w dół. Zatrzymaj się i unieś z powrotem w górę. Wykonaj 6-8 powtórzeń, a następnie zmień stronę i powtórz ruch, by ukończyć 1 serię. Wykonaj łącznie 3 serie.

2 – Unoszenie nogi w opadzie tułowia
– Rozpocznij od pozycji jak do przysiadu na jednej nodze z prawą stopą na krześle oraz opuszczonymi rękami. Pochyl tułów do przodu, do pozycji równoległej do podłogi. Unieś prawą nogę z krzesła, żebyś mogła balansować na lewej stopie. Wytrzymaj przez 10 sekund. Następnie postaw prawą stopę na krześle i znów ją unieś. Wykonaj 6-8 powtórzeń. Następnie zmień strony i wykonaj 6-8 powtórzeń, by ukończyć 1 serię. Wykonaj łącznie 3 serie.

3 – Przysiad na jednej nodze – pistolet – Stojąc tyłem do krzesła, wyprostuj lewą nogę i unieś piętę lekko nad podłogę. Ugnij prawą nogę w kolanie i obniżaj biodra, aż twoja pupa dotknie siedzenia. Odpychając się, wróć do pozycji stojącej. Wykonaj 6-8 powtórzeń. Następnie zmień stronę i powtórz ćwiczenie, by ukończyć 1 serię. Wykonaj łącznie 3 serie.

Te ćwiczenia pomogą mięśniom twoich nóg wysmukleć! Musisz zmuszać swoje nogi do rozwijania się. Twoje nogi będą się opierać. Będą boleć, trząść się i znów boleć podczas pracy, ale musisz mimo to ćwiczyć i wymagać od siebie coraz więcej, ponieważ to jedyny sposób, by zmusić nogi do zmiany. Wszystkie ćwiczenia powinny być wykonywane przy zachowaniu prawidłowej postawy, ponieważ zła postawa lub nawyki będą za tobą szły i spowodują brak postępu lub co gorsze, uraz.

Rozciąganie nóg po treningu: Zawsze poświęcaj trochę czasu na rozciąganie po treningach, by zapobiegać urazom i polepszyć trening, który właśnie ukończyłaś. Rozciąganie wydłuża mięśnie, zapobiega urazom oraz zwiększa zakres ruchu. Powinnaś rozciągać się po każdym treningu.
Oto kilka powodów, dla których rozciąganie się jest takie ważne:

  • Poprawia elastyczność
  • Ułatwia poruszanie się i sprawia, że ruchy są bardziej płynne
  • Uwalnia nagromadzony kwas mlekowy
  • Poprawia koncentrację
  • Poprawia cyrkulację krwi
  • Sprawia, że jesteś bardziej wydajna i efektywna podczas wykonywania codziennych czynności
  • Skraca czas regeneracji po odniesieniu urazu lub po wypadku
  • Zmniejsza napięcie mięśni
  • Pomaga szybciej się zregenerować po treningu

Podsumowanie… Pracuj nad swoimi nogami przez cały czas, np. chodząc po schodach wszędzie, gdzie jesteś, parkując dalej, robiąc sobie małe przerwy na spacer w miejscu pracy, zwłaszcza jeśli cały dzień siedzisz. Spaceruj podczas przerwy na lunch i wykonuj ćwiczenia nóg podczas reklam, gdy oglądasz telewizję. Postaraj się przemycić małe elementy treningu nóg do rozkładu każdego dnia, a będziesz zaskoczona jak szybko i łatwo nogi reagują i pięknieją dzięki twoim wysiłkom.