LEPSZY ROWER CZY BIEGANIE?

Jaki trening jest lepszy dla aktywnej kobiety?

wtorek, 18 Wrzesień 2018

Kobiety w dzisiejszych czasach są o wiele bardziej zaangażowane w regularną aktywność fizyczną. Dbają o zdrowie i zachowanie dobrego samopoczucia. Współczesne badania potwierdzają tezę o zbawiennym działaniu sportu, który jest kluczem do długowieczności... Pytamy dzisiaj zatem jaki rodzaj treningu kardio jest najlepszy i najskuteczniejszy dla kobiet?

Wybory, wybory, wybory !!! Szukanie skutecznych rozwiązań doprowadziło do znacznego wzrostu zainteresowania dwoma popularnymi rodzajami aktywności fizycznej: spinningiem i bieganiem. Obie dyscypliny treningowe zapewniają wspaniałe rezultaty, jeśli praktykujesz je regularnie, a dodatkowo wymagają stosunkowo niewiele zaawansowanego sprzętu. Buty spinningowe to konieczność dla zawodników spinningu, a dobre buty do biegania to podstawa, by uzyskać postęp i progresywne wyniki. Poza tym, wszystko czego tak naprawdę potrzebujesz to wygodne ubranie i już jesteś gotowa poprawiać swoją kondycję.
Według naukowców zarówno spinning jak i bieganie mają pozytywny wpływ na poprawę zdrowia i zachowania dobrego samopoczucia. Lecz w jaki sposób działają? Jakie mamy z nich korzyści? Czy dają nam coś więcej niż tylko dobry trening?

Wygoda… Jednym z ważnych aspektów regularnego uczestniczenia w treningach jest wygoda. To istotna kwestia, ponieważ ćwiczenia, które nie są wykonywane systematycznie, nie dają żadnych korzyści. Główną zaletą i biegania i spinningu jest możliwość ćwiczenia niezależnie od pogody (bieżnie stacjonarne i klasy grupowe spinningu na siłowni).

Spalanie kalorii… Ujędrnianie i utrata masy ciała to główne motywatory kobiet poszukujących odpowiedniego planu ćwiczeń. Jak te dwa treningi mają się do siebie względem spalania kalorii?
Eksperci twierdzą, że zarówno biegacze jak i osoby uprawiające spinning mogą spalić nawet do 600 kalorii w ciągu godziny – wszystko zależy od motywacji. Takie wyniki i zadowalające rezultaty można osiągnąć tylko dzięki trzymaniu się programu oraz trenowaniu regularnie i z zaangażowaniem. Zajęcia spinningu zapewniają motywację poprzez dynamikę grupy, co daje naprawdę znaczne korzyści.

Wpływ na stawy… Spinning to praktycznie nieimpaktowe ćwiczenia zapewniające dobry trening bez nadmiernego obciążania stawów. To główna zaleta w porównaniu z bieganiem, które pomimo tego, że zapewnia doskonały trening może powodować kontuzje jeśli nie jest uprawiany regularnie. Spinning jest szczególnie polecany kobietom mającym problemy ze stawami lub cierpiącym na reumatyzm.

Korzyści społeczne… Bieganie i spinning oferują zupełnie odmienne korzyści społeczne. Bieganie to raczej samotniczy sport, lecz wykonywany na zewnątrz daje bardzo przyjemne doświadczenia obcowania z naturą. Niektórzy biegacze mają jednak problemy z motywacją, ze względu na brak towarzystwa podczas treningów.
Zajęcia spinningu z kolei zapewniają motywującą atmosferę, gdyż odbywają się w grupach i z prowadzącym trenerem. Często taka forma treningu pozwala łatwiej w pełni się zaangażować. Wielu miłośników tego sportu zaczęło przygodę ze spinningiem właśnie ze względu na znajomych, przyjaciół lub skłonność do rywalizacji.

Podsumowanie… Niewątpliwie zarówno bieganie, jak i spinning mają wiele do zaoferowania kobietom w zakresie poprawy i utrzymania sprawności fizycznej, zyskania pewności siebie i ogólnego rozwoju fizycznego. Ostatecznie indywidualnie należy wybrać rodzaj treningu i starać się przede wszystkim czerpać z niego przyjemność. Jeśli wypalimy się w bieganiu, zawsze możemy dla odmiany pójść na klasę spinningu….