TRENING TWARDZIELA…

Jak sprawić, by trening był jeszcze bardziej intensywny?

piątek, 4 Listopad 2016

Dlaczego polecamy ten trening? Przyglądając się nowym trendom w treningach personalnych jesteśmy pod wielkim wrażeniem. Wzrasta liczba entuzjastów treningów funkcjonalno-siłowych połączonych z bieganiem (szczególnie sprinty), jazdą na rowerze oraz pływaniem. Jeśli jesteś zainteresowany takim rodzajem wysiłku - ten trening jest idealną formą i świetnym przykładem...

Jak sprawić, by trening był jeszcze bardziej intensywny? Jasno widać, że fani tego typu treningów ćwiczą ciężko i z ogromną intensywnością oraz różnorodnością. Polecamy na początku treningu wykonanie kilku fundamentalnych ćwiczeń jak przysiady, martwy ciąg i wyciskanie w pionie.
Następnie zmierz się z jednym lub dwoma protokołami kondycyjnymi. Wybierz Crossfit lub coś zbliżonego do ekstremalnych burpees. Na koniec sesji proponujemy trening ramion (bicepsy lub tricepsy) jako finiszer. Jeśli ukończysz trening w czasie krótszym niż godzina, twoje szanse na regenerację, pozytywną odpowiedź hormonalną i zdolność do powrotu na siłownię kolejnego dnia w jeszcze lepszej formie – wzrosną diametralnie.

Kto powinien go wykonywać?Jeśli jesteś typem faceta, który lubi dawać sobie wycisk na długich sesjach treningowych, zwiększając ilość pracy do absurdalnych poziomów i czuć ból przez kilka dni, to jest to program dla ciebie. Jeśli rozwijasz siłę lub używasz tradycyjnego podziału części ciała i działa to na ciebie najlepiej – oczywiście zachęcamy do spróbowania poniższej formy…

Przykładowy protokół treningowy…

1. „Cindy” – trening CrossFit. Jedna runda = 5 podciągnięć na drążku, 10 pompek, 15 eksplozywnych przysiadów. Wykonaj tyle rund ile zdołasz w 20 minut.
2. Ekstremalne burpees z hantlami. Jedno powtórzenie = Uginanie przedramion z hantlami / mostek w podporze na łokciach / 2 x wiosło hantlą w pozycji pompki plus 2 pompki / podciąganie hantli wzdłuż tułowia do wyciskania w pionie. Wykonaj 2 serie po 8 powtórzeń.
3. Trzy serie po 20 wymachów z kettlebell (20kg) + wiosło kettlami w podporze + podciąganie na drążku.
4. Trzy serie podciągania na kółkach gimnastycznych + przeciwne wiosło na kółkach gimnastycznych + wykroki z hantlami (marsz) po 40 sekund.
5. Serie ze zmniejszanym obciążeniem. Jedna seria = Wyciskanie francuskie w siadzie +  pompki do pełnego wyczerpania mięśni na maszynie smitha –  Pompki zacznij nisko do zmęczenia i podnoś drążek w górę zmniejszając intensywność ćwiczenia. Wyciskanie francuskie – 25 powtórzeń + 25 pompek

To świetne treningi kondycyjne – wymagające siły, sprawności i samozaparcia. Dla lepszych efektów proponujemy ćwiczyć z partnerem lub w grupie. Wspólny doping czy nawet współzawodnictwo daje lepszą mobilizację i gwarantowane efekty..