PORADY TRENINGOWE

Prostowanie ramion nad głową z linką wyciągu

poniedziałek, 2 Styczeń 2017

Podczas wykonywania ćwiczeń na triceps z wolnymi ciężarami trudno jest naprawdę poczuć pracę tricepsów. Przeważnie dzieje się tak dlatego, że głowa tricepsa nie jest wystarczająco rozciągnięta. Dobrym rozwiązaniem jest spróbować tricepsy z linkami wyciągu, które zapewniają stałe napięcie mięśni, nawet w górnej pozycji.

Większość ludzi wykonuje ćwiczenia na triceps z  linką wyciągu górnego, pochylając się do przodu i   w ten sposób prostując ramiona nad głową, lub prostując ramiona do dołu.

To są bardzo dobre ćwiczenia, jednak nie maksymalizuje rozciągnięcia tricepsów. Spróbuj w ten sposób: Ustaw wyciąg tuż poniżej wysokości swoich barków. Podczas wykonywania prostowania ramion nad głową, wyprostowane ramiona skierowane są pionowo w górę. Ta wersja zapewnia zarówno odpowiednie rozciągnięcia jak i maksymalny skurcz tricepsów.

Dodatkowo pamiętajcie że największe spięcie tricepsów jest w momencie pełnego wyprostu ramion, więc nie wykonujcie pół serii, pamiętając o pełnym wyproście ramion.  Jeżeli nie jesteś w stanie w pełni wyprostować ramion, warto pomyśleć o zmniejszeniu ciężaru.

Treningi na masę tricepsów

 ĆWICZENIE SERII POWTÓRZEŃ
 Wyciskanie sztangi na ławce w wąskim uchwycie 4 6-8
 Prostowanie ramion nad głową z linką wyciągu 4 10-12
 Prostowanie ramion z linką wyciągu górnego w dół 4 10-12