OSIEM ĆWICZEŃ, KTÓRE POMOGĄ CI STAĆ SIĘ MUSKULARNYM

wtorek, 6 Listopad 2018

Osoba zaawansowana

Doświadczona osoba może ćwiczyć każdą część ciała częściej niż raz w tygodniu, pod warunkiem, że poświęci odpowiedni czas na regenerację przed ponownym treningiem. Podział treningów na trzy lub pięć dni jest popularny, tak samo jak jeden dzień treningu, jeden dzień wolnego, i tak dalej. Wiele doświadczonych osób robi sobie tylko jeden dzień odpoczynku i wykonuje ćwiczenia kardio w dni wolne od treningu oporowego.

Przykłady podziału treningu:

4-dniowy podział treningowy

  • Ruchy odpychające / Ruchy przyciągające / Ruchy odpychające / Ruchy przyciągające
  • Dolne części ciała / Górna części ciała / Dolne części ciała / Górna części ciała
  • Nogi i korpus / Plecy i bicepsy / Klatka piersiowa i bicepsy / Barki i mięśnie czworoboczne

5-dniowy podział treningowy

  • Nogi / Plecy / Klatka piersiowa / Barki / Ręce
  • Mięśnie czworogłowe ud i korpus / Mięśnie dwugłowe ud i korpus / Plecy i klatka piersiowa / Barki i Mięśnie czworoboczne / Ręce i Łydki

Pamiętaj, niezależnie od twojego statusu treningowego, powinieneś zmieniać program treningu oporowego co 4-6 tygodn lub za każdym razem, gdy rozpoczyna się zastój tak, by twoje ciało cały czas się przystosowywało i czyniło postępy.

Podsumowanie

By stać się muskularnym musisz skoncentrować się na odżywianiu. Gdy już ustalisz swoją dietę, zacznij trenować.

Jeśli ćwiczysz, by pozbyć się tłuszczu, spróbuj wykonywać trening oporowy. Jest on ważniejszy i bardziej efektywny niż kardio, jeśli chodzi o zgubienie wagi.

Istnieje osiem kluczowych ćwiczeń, które powinny zostać dołączone do treningu oporowego: przysiad, martwy ciąg, rwanie, wyciskanie na ławce, wiosło w opadzie tułowia – podchwytem, podciąganie się, wyciskanie w pionie i pompki rzymskie. Przysiad i martwy ciąg to dwa najważniejsze ćwiczenia. Rwanie zapewnia trening dla całego ciała.

Dzięki tym ośmiu ćwiczeniom w twoim programie treningu oporowego, być może wraz z kardio (upewnij się, że kardio jest WYSOKIEJ intensywności – to bardziej efektywne i wydajne dla utraty tłuszczu niż długie, mało intensywne, spokojne kardio) oraz dietą opanowaną do perfekcji, przygotuj się na muskulaturę i obserwuj, jak topi się tłuszcz na twoim ciele!!!