NATURALNE ZWIĘKSZANIE POZIOMU TESTOSTERONU…

Strategie działania w codziennej rutynie...

wtorek, 15 Maj 2018

4) Spędzaj mniej czasu na siłowni;
Przetrenowanie może znacznie wpłynąć na poziom testosteronu. Trening z obciążaniem 4-5 dni w tygodniu jest idealny, by zapewnić twojemu organizmowi wzrost testosteronu, ale 2-3 dni odpoczynku są tak samo korzystne. Po drugie, twoje treningi z obciążeniem powinny mieścić się w 60 minutach (maksymalnie w 75 minutach), ponieważ spędzanie większej ilości czasu na siłowni jedynie odwróci korzyści płynące z twojego treningu. Spędzanie więcej czasu niż 60-75 minut na podnoszeniu to bilet do zachowania stanu katabolicznego (rozpadu), a nie anabolicznego (budowy), ponieważ poziom testosteronu/kortyzol zmienia się na niekorzyść.
5) Zażywaj odpowiednią ilość snu;
Udowodniono, że zbyt mała ilość snu obniża poziom testosteronu we krwi. Staram się spać co najmniej siedem godzin każdej nocy. Jeśli w ciągu dnia masz czas na krótką 20-30 minutową drzemkę to jeszcze lepiej.
6) Jedz tłuszcze;
Kulturyści przez wiele lat bali się spożywania tłuszczu, ale niedawno odnaleźli dla niego miejsce w swoich dietach. Tłuszcze nasycone (znajdujące się w całych jajach i w wołowinie) są niezwykle ważne dla organizmu, ponieważ wpływają na produkcję hormonów takich jak testosteron. Celem jest spożywanie 10-15% kalorii z tłuszczów nienasyconych i 10% kalorii z tłuszczów nasyconych. Kulturysta spożywający 3600 kalorii dziennie powinien starać się, by dostarczyć 40-60 gram tłuszczów nienasyconych plus 40 gram tłuszczów nasyconych z dietą każdego dnia.
7) Jedz białka;
Spożywanie białek nie tylko zapewnia organizmowi aminokwasy, które pomagają w regeneracji mięśni, ale również wspiera wyższe poziomy testosteronu. Jaja, chuda wołowina, drób, ryby, produkty mleczne i hyrdolizaty serwatki to świetne źródła białka.
8) Jedz warzywa;
Roślinne składniki odżywcze zawarte w warzywach krzyżowych jak brokuł, kapusta, jarmuż i kapusta ogrodowa pomagają w podnoszeniu poziomu testosteronu. Staraj się dodawać 1-2 porcji warzyw krzyżowych do swojej diety każdego dnia.
9) Zażywaj suplementy diety rozsądnie;
Jeśli jesteś zainteresowany legalnymi środkami podnoszącymi poziom testosteronu skonsultuj się ze specjalistą. Dokładnie czytaj wskazówki i ostrzeżenia zamieszczone w ulotce dołączonej do opakowania.
10) Unikaj alkoholu;
Spożywanie alkoholu w nadmiernych ilościach to pewien sposób na obniżenie poziomu testosteronu. Staraj się zachować kontrolę nad piciem alkoholu, pijąc nie więcej niż 1 do 2 drinków tygodniowo, w którym zdecydujesz się na picie.
11) Zażyj nieco miłości;
Kiedyś myślano, że seks negatywnie wpływa na wydajność sportową, ale prawda leży po przeciwnej stronie. Częsta aktywność seksualna to świetny sposób na podniesienie poziomu testosteronu.