JAK TRENOWAĆ BEZ SIŁOWNI???

Trening z masą ciała...

wtorek, 23 Październik 2018

Jeśli jesteś podobny do mnie, to prawdopodobnie wiesz, że przerzucanie żelastwa jest najszybszym i najbardziej efektywnym sposobem, aby poprawić metabolizm i siłę, sylwetkę..., ale jak to w życiu bywa, nie zawsze możesz mieć dostęp do owego żelastwa.

Trening wytrzymałościowy… Możesz również nie mieć dostępu do komercyjnej siłowni, jeśli jesteś z dala od domu, lecz istnieje na to rozwiązanie. Trening wytrzymałościowy bez konieczności wykorzystywania drogich maszyn.
Jak w przypadku każdego ćwiczenia, jeśli używasz swojej masy ciała, maszyny lub hantli, jeśli opór nie wzrasta, mięśnie nie będą pracowały z pełną mocą, przez co będzie brakowało bodźców stymulujących je do wzrostu i rozwoju.
Ćwiczenia z ciężarem ciała, jeśli wykonywane poprawnie, zbudują masę mięśniową i zwiększą metabolizm w taki sam sposób, jak te wykonywane na siłowni,  bez ograniczeń czasowych i kosztów z nimi związanych. Można je łatwo wykonać w sypialni, pokoju hotelowym, parku, na krokwiach w garażu lub w drzwiach, a wszystko co musisz zrobić to użyć wyobraźni. Zawsze znajdzie się sposób, by uzyskać większy opór w ćwiczeniu.
Pamiętaj: Nie ma znaczenia gdzie trenujesz, zawsze rozgrzewaj się prawidłowo przed rozpoczęciem treningu.

Ćwiczenia nóg
Przysiady: Budują mięśnie ud, kształtują pośladki i poprawiają wytrzymałość.
Wykroki: Przede wszystkim mięśnie czworogłowe i pośladki to ich specjalność. Jeśli dysponujesz wystarczającą ilością miejsca warto wykonywać wykroki w formie marszu.

Ćwiczenia pleców
Podciąganie się podchwytem lub nadchwytem: Doskonałe ćwiczenie górnych partii ciała, bezpośrednio angażuje biceps, mięśnie naramienne i mięśnie placów. Możesz użyć drążka, krokwi w garażu lub framugi drzwi.
Wiosło w opadzie: Sztanga czy hantla wcale nie jest konieczna, możesz unosić cokolwiek co nie przeszkodzi w poprawnej formie wykonywania ćwiczenia. Polecamy plecak wypełniony ciężkimi książkami.

Ćwiczenia klatki
Pompki: Stosowane do rozwoju klatki piersiowej, barków i ramion. Aby utrudnić, umieść stopy wyżej, na stabilnej płaskiej powierzchni, np. na ławce, krześle lub schodach.
Pompki rzymskie: Mogą być wykonywanie pomiędzy dwoma solidnymi krzesłami, lub innymi powierzchniami, które zapewniają stabilność. To kolejne świetne ćwiczenie na górne partie ciała. Jest także ćwiczeniem złożonym, wymagający, pracy wszystkich mięśni, które angażowane są w wykonywanie pompek.

Dodawanie obciążenia

Chociaż sama masa swojego ciała jest wystarczająca, by zapewnić efektywny trening, dla lepszego rozwoju potrzebny jest progresywny wzrost obciążenia.
Także wszystko, co musimy zrobić, to dodać nieco obciążenia, gdziekolwiek je znajdziemy. Nie mamy dostępu do metalowych talerzy, ani fantazyjnych maszyn, lecz to przecież nie istotne, ponieważ ważne jest jedynie to, by zapewnić odpowiedni opór. Możesz użyć ciężkich książek, trzymając je w rękach. Możesz kupić gumy fitness lub obciążniki na kostki.  Są one małe, pakowne, i bardzo wszechstronne w wykonywaniu ćwiczeń.

Obciążana kamizelka również pozwoli Ci dodać oporu zarówno przy podciąganiu jak i przy pompkach.
Także plecak z książkami byłby zupełnie wystarczającym obciążeniem dla większości ćwiczeń, a na pewno jest tanim rozwiązaniem, gdyż plecak i książki to rzeczy, które znajdą się prawie w każdym domu.

Podsumowanie
Podsumowując, wiemy, że używanie wolnych ciężarów i maszyn to najszybszy i najwydajniejszy sposób na uzyskanie masy mięśniowej i siły, ale poprzez wykonywanie ćwiczeń opisanych w tym artykule przekonasz się, że zapewnią Ci one takie same korzyści jak regularne chodzenie na siłownię, lecz bez kosztów i ograniczeń czasowych.