DOLNE PARTIE CIAŁA FACETÓW…

Program treningu nóg bez przysiadów...

poniedziałek, 30 Lipiec 2018

Kocham przysiady, kocham je szczerze i mocno. Lecz możliwe, że ty już nie tak intensywnie. W takim wypadku proponujemy alternatywny program treningu nóg...

Wystarczy przejrzeć trochę magazynów fitness lub przeglądnąć kilka portali, by dowiedzieć się i to po raz kolejny, że przysiad jest królem ćwiczeń.
Co to właściwie znaczy?
Jeśli myślisz poważnie o zwiększeniu masy mięśniowej, musisz stanąć pod sztangą i wykonywać przysiady. Dużo przysiadów. Lecz czy przysiady to naprawdę „wszystko” czego potrzebujesz, by zbudować silne i mocne nogi? Czy można poradzić sobie z tym zadaniem bez nich? To pytanie, na które ten artykuł spróbuje odpowiedzieć.
Pytanie to nie jest retoryczne. Niektórzy siłacze mają powody, by nie wykonywać przysiadów. Może u niektórych wywołują problemy z kolanami. Może brak elastyczności uniemożliwia im osiągnięcie pełnego zakresu ruchu. A może po prostu niektórzy nie lubią przysiadów i nigdy już tego nie zmienią. Dla nich wykonywanie przysiadów jest jak poddawanie się średniowiecznym torturom.
Niezależnie od powodów, co robić, by nadal uzyskiwać rezultaty bez wykonywania przysiadów.

Czy jest to możliwe?

Argumenty…
Czy przysiady są konieczne dla wzrostu mięśni? Nie… Chociaż definitywnie nie da się zaprzeczyć, że oferują liczne korzyści dla osób starających się zdobyć masę mięśniową.
Mamy trzy wymogi dotyczące budowania masy mięśniowej:

  • Bodziec w postaci przeciążenia
  • Wystarczająca ilość odpoczynku, by umożliwić pełną regenerację
  • Spożycie większej ilości kalorii w stosunku do tych spalanych w ciągu dnia

Spełnij te trzy wymogi, a zobaczysz rezultaty, niezależnie od wykluczenia przysiadów z programu treningu nóg. Lecz uprzedzam, nie jest łatwo zbudować masywne mięśnie czworogłowe nie wykonując przysiadów. Musisz wiedzieć co robisz.
Poniższe wskazówki pomogą wam zbudować solidne nogi, bez konieczności wykonywania przysiadów.