23 SPOSOBY BY UZYSKAĆ WIĘCEJ ZE SWOJEGO PROGRAMU TRENINGOWEGO

Usprawnij proces treningu za pomocą zdrowych nawyków ćwiczeniowych...

środa, 14 Grudzień 2016

Ćwiczenia fizyczne nie są nauką ścisłą. Lecz jeden fakt pozostaje prawdziwy: zawsze coś jest lepsze niż nic. Zdrowy nawyk ćwiczeń fizycznych powinien łączyć fitness z elementem zabawy. Tutaj właśnie z pomocą przychodzą 23 porady opisane poniżej. Zamiast bać się siłowni, naucz się usprawniać sam proces treningu za pomocą zdrowych nawyków ćwiczeniowych, by uzyskać z treningu więcej niż kiedykolwiek wcześniej.

1. Zobowiązanie

Jak mawiał mistrz Yoda: „Rób lub nie rób. Nie ma prób.” Nie stój na granicy między tylko chęcią lepszej sprawności fizycznej, a rzeczywistym działaniem w kierunku jej uzyskania. Zrób pierwszy krok w kierunku zdrowszych nawyków i zobowiąż się do 30-dniowego wyzwania fitness. Chodź na spacery w poniedziałek, środę i piątek. Dodatkowo wykonuj obwody po co najmniej 5 ćwiczeń z masą ciała we wtorki i czwartki. Utrzymaj taki poziom przez miesiąc, by nawyk ćwiczeń na dobre utrwalił się w twojej głowie.

2. Sporządź plan

Bez dobrego planu, wycieczki do siłowni szybko staną się zwykłą stratą czasu. By uniknąć tułania się bez celu od jednej maszyny do kolejnej, planuj swoje treningi z wyprzedzeniem i określ jasne cele treningowe. Podczas treningów warto mieć cel, jesteś wtedy bardziej zmotywowany i skupiony.

3. Trzymaj się planu

Nawyki nie pojawiają się z nikąd, je się wypracowuje. Zorientuj się kiedy jest twój najlepszy czas na ćwiczenia – z samego rana, w porze lunchu czy może po pracy. Lecz nie stresuj się, nie ma czegoś takiego jak idealna pora na trening. Konsekwencja jest tutaj kluczem – spraw by treningi stały się twoim priorytetem wypracuj zdrowy nawyk trzymania się planu ćwiczeń każdego dnia.

4. Śledź swoje postępy

Wykonywanie dokładnie takiego samego treningu dzień po dniu będzie prawdopodobnie prowadzić do zastoju w treningu. Jednym ze sposobów uniknięcia potencjalnych przeszkód jest prowadzenie dziennika treningowego. Zapisuj tam ćwiczenia, serie, powtórzenia i ilość obciążenia stosowanego w każdej sesji treningowej. Następnie korzystaj z tych wskazówek by planować kolejne treningi, które będą trudniejsze i cięższe od poprzednich.

5. Poproś o pomoc

Nie ryzykuj kontuzją przez odtwarzanie ruchów największego faceta z twojej siłowni. Naucz się podstawowych zasad co można, a czego nie powinno się robić. Rozmawiaj z trenerem, rozważ zainwestowanie w kilka treningów z trenerem personalnym by nauczył cię podstaw. Trening z trenerem zwiększa twoje zaangażowanie, wydajność i poprawia technikę. Trenuj z najlepszymi-  w klubach pełno jest trenerów nastawionych na wyniki w sprzedaży a nie na twoje cele